familiesammenføring
familiesammenføring
Hej er der nogen der kan hjælpe mig
Min kæreste fra Mexico som jeg mødte på nettet for 5 år siden, var i DK maj 2016 for besøge mig og vi blev endnu mere forelsket og fandt ud af vi skal have en fremtid sammen. Han tog tilbage for at spare sammen til fly og gebyr til FS. Kommer feb.2017 hvor han kan være i 3 mdr uden visum. Mine spørgsmål: Kan han nøjes med at købe en oneway-billet, da vi gifter os og søger familiesammenføring ? Er dåbsattest, pas og civilstand som er oversat på engelsk og med stempel det der skal bruges ? Vil 14 år´s aldersforskel have betydning ? Tæller det med hvis vi kan bevise at vi have skypet og skrevet sammen på facebook i de 5 år? Skal man stille bankgarantien inden man søger FS ? PÅ forhånd tak 
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: familiesammenføring
14 års aldersforskel kan i visse tilfælde godt få negativ effekt. Men det er en konkret vurdering af den enkelte sag.
Bankgaranti skal først stilles, når Udlændingestyrelsen konkret beder om det i et brev.
De dokumenter du nævner vil være gode ting at have med. Og det vil være tilstrækkeligt til selve vielsen. Til familiesammenføring skal der vedlægges mere, se herom i tjeklisten på skema FA1, som I skal udfylde til det formål. Skemaet ligger på www.nyidanmark.dk under knappen "Blanketter" øverst på siden (herefter vælg "Skemaguide pdf" ).
Bankgaranti skal først stilles, når Udlændingestyrelsen konkret beder om det i et brev.
De dokumenter du nævner vil være gode ting at have med. Og det vil være tilstrækkeligt til selve vielsen. Til familiesammenføring skal der vedlægges mere, se herom i tjeklisten på skema FA1, som I skal udfylde til det formål. Skemaet ligger på www.nyidanmark.dk under knappen "Blanketter" øverst på siden (herefter vælg "Skemaguide pdf" ).
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Der er vist nogle flyselskaber, som ikke vil tillade passagere at komme med, hvis de ikke har en returbillet. Men når det er visumfrit, så burde det hjælpe på den sag. Alternativerne er enten at købe en billet, som kan refunderes - ellers må det vel også være nok, hvis han forklarer, at han endnu ikke ved hvornår returrejsen bliver (og så kan vise at økonomien er til at købe en billet - selvom I jo ikke har tænkt det).
Dog aldrig noget jeg selv har været ude for, så måske slet ikke et problem
.
De danske kommuner bestemmer selv hvor strikse de er med civilstandsattesterne. Nogle behøver kun en fra hjemlandet, mens andre skal have fra alle lande, som begge parter har boet i (hvis I hver især har boet andre steder).
I ansøgningen om FS skal man skrive, hvornår det første fysiske møde fandt sted, hvis man mødtes online. Mener bestemt at have læst, at online kontakt ikke tæller med til, hvor længe man har kendt hinanden (dog kan det måske bruges til at vise, at det ikke er et proforma ægteskab - som er grunden til at de 14 års aldersforskel kan give problemer, da grænsen for proforma mistanken ligger omkring 12 års forskel).
Dog aldrig noget jeg selv har været ude for, så måske slet ikke et problem
De danske kommuner bestemmer selv hvor strikse de er med civilstandsattesterne. Nogle behøver kun en fra hjemlandet, mens andre skal have fra alle lande, som begge parter har boet i (hvis I hver især har boet andre steder).
I ansøgningen om FS skal man skrive, hvornår det første fysiske møde fandt sted, hvis man mødtes online. Mener bestemt at have læst, at online kontakt ikke tæller med til, hvor længe man har kendt hinanden (dog kan det måske bruges til at vise, at det ikke er et proforma ægteskab - som er grunden til at de 14 års aldersforskel kan give problemer, da grænsen for proforma mistanken ligger omkring 12 års forskel).
tak for jeres hurtige respons
lige et spørgsmål mere vi er ikke klar over hvor i Mexico , han skal få fat i en civilstand attest og få stempel, vi er godt klar den skal oversættes til engelsk af aut. oversætter, men stempel af ægtheden 
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Jeg kender heller ikke til opgavefordelingen ved de mexicanske myndigheder. Havde det været i Danmark, skulle man have civilstandsattesten på bopælskommunen og have den stemplet i Udenrigsministeriets legaliseringskontor.
I kunne prøve at teste, om det foregår på samme vis i Mexico.
I kunne prøve at teste, om det foregår på samme vis i Mexico.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Hvis det viser sig ikke, at være det rigtige kontor i Mexico, så er det i Norge på skattekontoret, at man bestiller en civilstandsattest.
Desuden hedder det i Filippinerne "Certificate of No Marriage Record" - måske det hedder noget tilsvarende på spansk/mexicansk.
Desuden hedder det i Filippinerne "Certificate of No Marriage Record" - måske det hedder noget tilsvarende på spansk/mexicansk.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det er så heller ikke alle lande, som overhovedet udsteder civilstandsattester. Fx gør USA ikke. I givet fald må man så skrive under på tro og love, og naturligvis helst fremlægge dokumentation for at den slags attester ikke finde.
Ankestyrelsen har dog kendskab til en del lande, men jo mere usædvanligt det er at danskere finder ægtefæller i et bestemt land, des mindre kendskab har Ankestyrelsen til hvilke attester man vil kunne få udstedt.
Tjek siden her - jeg kan ikke spansk, men husker en smule latin og fransk, og det ser ud til at man her kan læse hvilke attester man kan få udstedt i Mexico:
http://www.registro-civil.com.mx
Ankestyrelsen har dog kendskab til en del lande, men jo mere usædvanligt det er at danskere finder ægtefæller i et bestemt land, des mindre kendskab har Ankestyrelsen til hvilke attester man vil kunne få udstedt.
Tjek siden her - jeg kan ikke spansk, men husker en smule latin og fransk, og det ser ud til at man her kan læse hvilke attester man kan få udstedt i Mexico:
http://www.registro-civil.com.mx
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hvis I kan bo sammen i ca 1 år før I søger FS, får I ikke problem med alderforskel.