Ans. d. 1/8-08
Re: .
Hej sanner
Jeg har søgt efter de nationale regler, idet jeg ike har arbejdet i Sverige. Jeg har fået oplytst fra US en udl. nr som jeg har oplyst ved min henvendelse.
hilsen
Selda
Jeg har søgt efter de nationale regler, idet jeg ike har arbejdet i Sverige. Jeg har fået oplytst fra US en udl. nr som jeg har oplyst ved min henvendelse.
hilsen
Selda
Nu kan jeg heldigvis svare på dit spørgsmål sanner_wt.
Jeg har sendt en ganske almindelig e-mail i søndags hvori at jeg spørger pænt efter at få et kviteringsbrev.
Jeg oplyste mit navn, adresse og cpr-nummer samt min kones navn, adresse og fødselsdato for at være på den sikre side.
Nu har jeg så fået kviteringsbrevet (en side) med sagsbehandlerens navn, telefonnr og et udl.nr. som jeg kan bruge hvis jeg får behov for at kontakte sagsbehandleren.
Ud over dette var der en "lille" sidegevindst. Min kone får opholdstilladelse hvis der bliver stille en økonomisk sikkerhed.
Jeg er simpelthen så glade at jeg græder af glæde

Jeg har sendt en ganske almindelig e-mail i søndags hvori at jeg spørger pænt efter at få et kviteringsbrev.
Jeg oplyste mit navn, adresse og cpr-nummer samt min kones navn, adresse og fødselsdato for at være på den sikre side.
Nu har jeg så fået kviteringsbrevet (en side) med sagsbehandlerens navn, telefonnr og et udl.nr. som jeg kan bruge hvis jeg får behov for at kontakte sagsbehandleren.
Ud over dette var der en "lille" sidegevindst. Min kone får opholdstilladelse hvis der bliver stille en økonomisk sikkerhed.
Jeg er simpelthen så glade at jeg græder af glæde
tak
Okay, tak for svaret til jer begge. Nu har vi bare ventet i 2 uger på kvitteringsbrev, og vi søger efter eu-regler (de gamle regler), men rart at vide hvordan man lettest sætter skub i tingene hvis det skulle gå hen og trække ud..
Stort tillykke hfb!! Det må være en stor lettelse.
Stort tillykke hfb!! Det må være en stor lettelse.
KÆMPE stort tillykke til hfb og ægtefælle
Du må lige fortælle os når det resterende papir arbejde er gået igennem
Men Selda...
Hvordan kan man bo i Sverige og søge om FS i dk efter nationale regler...
Hvorfor søger du ik om FS der?
Mht. til de nye EU-regler, ja så skal du arbejde i Sverige for at kunne benytte dem.
Du må lige fortælle os når det resterende papir arbejde er gået igennem
Men Selda...
Hvordan kan man bo i Sverige og søge om FS i dk efter nationale regler...
Hvorfor søger du ik om FS der?
Mht. til de nye EU-regler, ja så skal du arbejde i Sverige for at kunne benytte dem.
Hej
Hvis man ikke har fået kvitteringsbrev og ringer til US,kan du få oplyst udlændingenummeret som bliver jeres sagsnummer,ved at spørge efter det og opgive jeres navne osv,det gjorde jeg og fik også sagsbehandlerens tlf.Dette kan gøres når sagen er blevet indscannet.Så det kan man jo spørge om,om de har indskannet sagen...Eller i det hele taget registret sagen.Min mands halvdel forsvandt i diplomatposten fra udenrigsministeriet...og han måtte sende fs igen....
Hvis man ikke har fået kvitteringsbrev og ringer til US,kan du få oplyst udlændingenummeret som bliver jeres sagsnummer,ved at spørge efter det og opgive jeres navne osv,det gjorde jeg og fik også sagsbehandlerens tlf.Dette kan gøres når sagen er blevet indscannet.Så det kan man jo spørge om,om de har indskannet sagen...Eller i det hele taget registret sagen.Min mands halvdel forsvandt i diplomatposten fra udenrigsministeriet...og han måtte sende fs igen....
Alle vores drømme kan gå i opfyldelse - hvis vi har modet til at forfølge dem.(Disney)
Hej allesammen
Det er længe siden, men nu er jeg tilbage igen. Jeg vil lige tilføje at jeg har født en pige. Dejligt søde prinsesse
HopefuLL har du hørt noget fra US. Jeg har nemlig ikke modtaget nogle form for kviteringsbrev eller noget som helst.
der er gået mere end 2 md nu. hva skal jeg foretage mig synes i?
Det er længe siden, men nu er jeg tilbage igen. Jeg vil lige tilføje at jeg har født en pige. Dejligt søde prinsesse
HopefuLL har du hørt noget fra US. Jeg har nemlig ikke modtaget nogle form for kviteringsbrev eller noget som helst.
der er gået mere end 2 md nu. hva skal jeg foretage mig synes i?
Skaenebo; Selvforsøgende hvad mener du med det. Har været væk i et stykke tid er ikke helt med.
Men jeg tror jeg ringet på et landet tids punkt til US, for at hører nærmere om det. Der blev oplyst at jeg ikke kunne gøre brug af EU regler, som selvforsøgende. Betyder selvforsøgende ikke at man vil forsøge sig selv og ægtefælle uden den offentlige hjælp.
Hvis det er skal, synes du så jeg skal lave en ny ansøgning og sende den ind.
Tak, hoppefull og hfb.
Men jeg tror jeg ringet på et landet tids punkt til US, for at hører nærmere om det. Der blev oplyst at jeg ikke kunne gøre brug af EU regler, som selvforsøgende. Betyder selvforsøgende ikke at man vil forsøge sig selv og ægtefælle uden den offentlige hjælp.
Hvis det er skal, synes du så jeg skal lave en ny ansøgning og sende den ind.
Tak, hoppefull og hfb.
Ja, det er jo op til jer selv, om I helst vil under det ene sæt regler eller det andet (der er både fordele og ulemper ved begge regelsæt) - men som nævnt, skal man nu blot have boet i Sverige og kunne bevise, at man har været selvforsørgende i perioden, for at kunne vende tilbage til DK og gøre brug af EU-reglerne i DK - det er ændret ganske nyligt, så hvis det er en måned siden, du spurgte US, var reglerne anderledes dengang