Mht til måden i kan blive gift på i Jordan kan jeg desværre ikke hjælpe dig
Men når i er blevet gift skal i sørge for at få vielsesattesten er oversat af en autoriseret tolk fra arabisk til Engelsk eller dansk for den sags skyld...
Disse krav skal opfyldes ved FS
24-årskravet
tilknytningskravet
boligkravet
kravet om økonomisk sikkerhedsstillelse
kravet om ikke at have modtaget bestemte typer af offentlig hjælp i 1 år forud for ansøgningen
Hun skal indlevere sin del af ansøgningen hos den danske ambassade i det land hun bor og din del skal afleveres hos politiet eller US.
Ved ikke om du har bopæl i Dk, men sørg ihvert fald for at du har en bopæl med min. 20m2 pr. person der bor i lejligheden, du skal selv eje eller leje denne i min 3 år.
Dernæst finder i ud af om din kone skal komme til Dk som turist først eller via FS.
at vælge turist løsningen er smart, hvis du ikke har haft boet i dk i over 28 år, for så slipper i uden om at opfylde tilknytningskravet. Men denne løsning er usmart hvis hun ikke duer til at tulle rundt derhjemme, for som turist har man ingen ret til danskundervisningen eller anden form for beskæftigelse.
Hvis i søger om FS skal du lige være orienteret om at du ikke må have modtaget nogen form for offentlig ydelse et år forud for ansøgningen.
Alt dette er meget rodet, håber det giver mening og er dig en hjælp.
Ellers må du være lidt mere konkret, så kan jeg prøve at se om jeg kan hjælpe dig yderligere...
HASTESAG! Skal giftes med irakisk kæreste i Jordan...
Hej med dig
Jeg står selv i den situation som du har været og skal til vinter blive gift med min kommende mand i Jordan, jeg kunne godt tænke mig om at spørge hvordan din vielse i Jordan gik?
Er du gift nu?
Er din kone i DK på Visa nu ?
Det der du fik legaliseret og fik oversat til arabisk, det skal jeg også gøre, hvem har oversat det til dig, har du en adresse, link, ville jeg blive rigtig glad.
Var der problemer med at få din vielse registeret på borgerservice, er en vielse i jordan gyldigt?
Sidst men ikke mindst
Tillykke med jeres ægteskab.
Jeg står selv i den situation som du har været og skal til vinter blive gift med min kommende mand i Jordan, jeg kunne godt tænke mig om at spørge hvordan din vielse i Jordan gik?
Er du gift nu?
Er din kone i DK på Visa nu ?
Det der du fik legaliseret og fik oversat til arabisk, det skal jeg også gøre, hvem har oversat det til dig, har du en adresse, link, ville jeg blive rigtig glad.
Var der problemer med at få din vielse registeret på borgerservice, er en vielse i jordan gyldigt?
Sidst men ikke mindst
Tillykke med jeres ægteskab.