Hjælp til visumansøgning fra Tyrkiet
Hjælp til visumansøgning fra Tyrkiet
Hej,
Så er min tur kommet til at invitere min kæreste til Danmark efter 4 ½ år sammen, og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål til invitationen.
Der står, at jeg skal oplyse formålet med hans besøg. Er det korrekt, at jeg bare skal skrive, at han skal besøge Danmark og opleve kulturen?
Derudover spørger de til om der er en særlig begivenhed, som han skal til i Danmark, og det er der ikke. Skal man bare efterlade det felt tomt?
Jeg står, og skal skifte adresse imens visumansøgningen vil være i behandling. Skal jeg skrive min nuværende adresse eller nye adresse? Jeg tænker, at jeg skal skrive min nuværende adresse på, da jeg ikke har meldte flytningen endnu.
Det virker egentlig meget lige til, men der opstår alligevel nogle spørgsmål, som jeg håber, at i kan hjælpe med.
Vh
Så er min tur kommet til at invitere min kæreste til Danmark efter 4 ½ år sammen, og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål til invitationen.
Der står, at jeg skal oplyse formålet med hans besøg. Er det korrekt, at jeg bare skal skrive, at han skal besøge Danmark og opleve kulturen?
Derudover spørger de til om der er en særlig begivenhed, som han skal til i Danmark, og det er der ikke. Skal man bare efterlade det felt tomt?
Jeg står, og skal skifte adresse imens visumansøgningen vil være i behandling. Skal jeg skrive min nuværende adresse eller nye adresse? Jeg tænker, at jeg skal skrive min nuværende adresse på, da jeg ikke har meldte flytningen endnu.
Det virker egentlig meget lige til, men der opstår alligevel nogle spørgsmål, som jeg håber, at i kan hjælpe med.
Vh
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Hjælp til visumansøgning fra Tyrkiet
Skriv bare kærestebesøg, for det er jo det, det er. Og skrive evt. blot 'Nej' til om der er en særlig begivenhed.
Skriv din nuværende adresse OG den nye adresse med angivelse af dato, hvis der er plads. Ellers kun den nuværende, men sørg for omadressering.
Skriv din nuværende adresse OG den nye adresse med angivelse af dato, hvis der er plads. Ellers kun den nuværende, men sørg for omadressering.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tusinde tak for dit svar.
Det vil jeg gøre. Jeg skal til min venindes barnedåb i januar, hvor han kan komme med - kan jeg evt. skrive det på?
Udfra hvad jeg har fået at vide/læst mig til, så er det rimelig lige til, hvis man skal søge om visum fra Tyrkiet til Danmark. Min kæreste har fået styr på næsten alle papir samt papir fra arbejdsgiveren, hvor i de bekræfter, at han har et arbejde at vende tilbage til. Jeg kan være bekymret for at få afslag på visum, hvis de nu mener, at han ikke vil vende retur. Jeg kan nu slet ikke se hvorfor, at man skulle give afslag på det, når han har alt i orden. Ved ikke, om der er nogen, der har erfaring indenfor dette? Kan det på nogen måde være en ulempe, at vi har været sammen i så lang tid, men at han aldrig har besøgt Danmark? Man tænker jo de værste scenarier i denne situation, og hvis han skulle på afslag, så ved jeg ikke hvordan, at jeg ellers skal få ham til Danmark?
Jeg kan som sagt ikke se hvorfor, at man skulle få nej, hvis alt er i orden, men det kan være, at det bare er mig, der skal tage den med ro.
Det vil jeg gøre. Jeg skal til min venindes barnedåb i januar, hvor han kan komme med - kan jeg evt. skrive det på?
Udfra hvad jeg har fået at vide/læst mig til, så er det rimelig lige til, hvis man skal søge om visum fra Tyrkiet til Danmark. Min kæreste har fået styr på næsten alle papir samt papir fra arbejdsgiveren, hvor i de bekræfter, at han har et arbejde at vende tilbage til. Jeg kan være bekymret for at få afslag på visum, hvis de nu mener, at han ikke vil vende retur. Jeg kan nu slet ikke se hvorfor, at man skulle give afslag på det, når han har alt i orden. Ved ikke, om der er nogen, der har erfaring indenfor dette? Kan det på nogen måde være en ulempe, at vi har været sammen i så lang tid, men at han aldrig har besøgt Danmark? Man tænker jo de værste scenarier i denne situation, og hvis han skulle på afslag, så ved jeg ikke hvordan, at jeg ellers skal få ham til Danmark?
Jeg kan som sagt ikke se hvorfor, at man skulle få nej, hvis alt er i orden, men det kan være, at det bare er mig, der skal tage den med ro.
-
mh1
- Kontakt:
Det vil nu nok være helt uden positiv virkning at skrive din venindes barns dåb på som en anledning til besøget, så det ville jeg lade være med.
Det, der kan være ulemper ved ved kærestevisum er, hvis man har kendt hinanden meget KORT tid. Ikke, at man har kendt hinanden længe. Og lige som der sjovt nok er kortere fra Århus til København end omvendt (når man skal aftale møder), så er der også fra DK til Tyrkiet end omvendt
Det, der kan være ulemper ved ved kærestevisum er, hvis man har kendt hinanden meget KORT tid. Ikke, at man har kendt hinanden længe. Og lige som der sjovt nok er kortere fra Århus til København end omvendt (når man skal aftale møder), så er der også fra DK til Tyrkiet end omvendt
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg undlader at skrive det på så. Det har du fuldstændig ret i.
Kan det virkelig passe, at man skal vise 15.000 TL, hvis man søger visum for 3 mdr.? De vil både havde oplyst hvem der står for rejseudgifterne og for opholdet. Er det bedst at skrive min kærste på som ansvarlig eller er det fuldstændig ligemeget hvem vi skriver på? Han kan vise en del penge men ikke 15.000 TL. Endnu engang tusinde tak for dine svar.
Det er bedst at du skriver at det er dig der står for opholdet her i DK, for så skal man ikke bevise man har en masse penge.
Tusinde tak for dit svar. Jeg skriver ham på som ansvarlig for transportomkostningerne og mig selv som ansvarlig for selve opholdet. Jeg har hørt, at jeg skal fremvise lønsedler - passer det?
-
mh1
- Kontakt:
Ja, vedlæg de seneste tre mdr.s lønsedler/udbetaling fra a-kasse eller anden dokumentation for regelmæssig indkomst.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Endnu engang tusinde tak for jeres svar.
Nu har jeg lige et lille et mere. Min kæreste skal søge visum i næste uge, og planen er, at vi efter 4 ½ år som kærester skal giftes og søge FS. Jeg vil gerne have, at han søger visum for 3 mdr., så vi har god tid til det hele. Han nægter at søge om visum i 3 mdr., da han mener, at ambassaden vil tvivle på hans ansøgning, hvis han søger for 3 mdr. Han siger, at de godt ved, at tyrkiske arbejdsgivere ikke bare giver 3 mdr. ferie til deres medarbejdere. Er det ikke fuldstændig ligemeget, om han søger for 1 uge eller 3 mdr.? Det er da oplagt at søge for 3 mdr., når det er det, der er muligt.
Han vil søge for 1 ½ mdr.
Nu har jeg lige et lille et mere. Min kæreste skal søge visum i næste uge, og planen er, at vi efter 4 ½ år som kærester skal giftes og søge FS. Jeg vil gerne have, at han søger visum for 3 mdr., så vi har god tid til det hele. Han nægter at søge om visum i 3 mdr., da han mener, at ambassaden vil tvivle på hans ansøgning, hvis han søger for 3 mdr. Han siger, at de godt ved, at tyrkiske arbejdsgivere ikke bare giver 3 mdr. ferie til deres medarbejdere. Er det ikke fuldstændig ligemeget, om han søger for 1 uge eller 3 mdr.? Det er da oplagt at søge for 3 mdr., når det er det, der er muligt.
Han vil søge for 1 ½ mdr.
-
mh1
- Kontakt:
Nu skal han søge via den danske repræsentation, og DK er forholdsvis large med at give kærestevisum, men hvis han føler det mest sikkert at søge for 6 uger, så er det ikke noget problem, for så snart I søger om fs, vil han formodentlig få processuelt ophold, og kan blive i DK og vente. Der er ikke den store forskel på om han er på visum eller processuelt ophold, og det sidste skal han forvente at komme på under alle omstændigheder.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Vi søger for 3 måneder, så vi kan nå at blive gift og søge FS. Det vil være for stressende kun med 1½ måned. Hvis jeg skriver, at jeg betaler for hans ophold, så skal han da ikke vise så mange penge i banken? En bekendt siger til mig, at de blev bedt om at vise 15.000 TL i banken selvom, at værten stod for opholdet. Kan det virkelig passe?
Så kommer der lige et spørgsmål mere. Jeg har skrevet i invitationen, at jeg bor på min nuværende adresse. Der er ikke plads til at skrive min nye adresse, så den har jeg skrevet i bemærkningen efterfølgende. Jeg har meldt flytning d. 1. januar 2017, og min kæreste reserverer flybilletter til d. 7. januar. Han har kun plads til at skrive hvilken adresse, som han skal besøge mig på, og det er jo den nye. Nu panikker han lidt over, at jeg skal flytte, og at der står to adresser, men det er jo det rigtige. Kan det skabe forvirring og problemer?