Oprette dansk bankkonto?
Oprette dansk bankkonto?
Hvordan er det lykkes jer at få oprettet en bankkonto i Danmark til hustru der endnu ikke har modtaget sin opholdstilladelse (familiesammenføring).
Igennem flere uger har vi nu kæmpet med Danske Bank, og de har modtaget paskopi, vielsesattest, brev fra borgerservice der knytter hendes navn sammen med CPR-nummeret, hun har sågar fået oprettet NemID - men det kan fortsat ikke lade sig gøre at få en bankkonto, da der nu mangler dokumentation for hendes adresse her.
De beder nu om en Bopælsattest, men det kan jo ikke lade sig gøre, da hendes folkeregister adresse jo endnu ikke er her, før US får fingeren ud.
Så pt. låst fast! - Det er helt blæst!
Igennem flere uger har vi nu kæmpet med Danske Bank, og de har modtaget paskopi, vielsesattest, brev fra borgerservice der knytter hendes navn sammen med CPR-nummeret, hun har sågar fået oprettet NemID - men det kan fortsat ikke lade sig gøre at få en bankkonto, da der nu mangler dokumentation for hendes adresse her.
De beder nu om en Bopælsattest, men det kan jo ikke lade sig gøre, da hendes folkeregister adresse jo endnu ikke er her, før US får fingeren ud.
Så pt. låst fast! - Det er helt blæst!
Re: Oprette dansk bankkonto?
Det har vi slet ikke forsøgt på. Vi kører med kontanter, hvor jeg sørger for at hæve penge hver gang jeg handler, så min kone har nogen selv at handle ind for. Men det er da besværligt.
Hvordan kan man få CPR nr uden at have en registreret adresse? Hvilken adresse står der så på sygesikringsbevis?
Før ens ægtefælle får cpr nummer kan man jo bare lave en konto mere i ens bank , med MasterCard til som hun så kan bruge.
Ah ja - selvfølgeligclosed1 skrev:Før ens ægtefælle får cpr nummer kan man jo bare lave en konto mere i ens bank , med MasterCard til som hun så kan bruge.
-
BetinaMinLatt
Min mand har også mit MasterCard i tilfælde af, at han har brug for mere end de kontanter vi har liggende.
Faktisk havde han mit MasterCard i udlandet, da han endnu ikke boede i Danmark - for banken ville ikke give ham en konto i DK og han havde heller ikke mulighed for en konto i det land, han før boede i.