Hejsa,
I forbindelse med min kones dagpenge periode er ved at udløbe, er hun blevet opfordret til at søge kontantydelse. Vil dette påvirke hendes midlertidige opholdstilladelse?
Med venlig hilsen
Navigatøren
Kontantydelse
Re: Kontantydelse
Ja det kan det godt, hvis i har stillet garanti så trækker kommunen af den .
Der er dog visse undtagelser , der står i hendes opholdstilladelse på visse betingelser hun har fået den.
Der er dog visse undtagelser , der står i hendes opholdstilladelse på visse betingelser hun har fået den.
-
Navigatøren
Tusind tak for svaret.
Det er snart mange år siden at garantien udløb, så det er ikke noget problem. Jeg var I tvivl om hvilken lov kontantydelse egentlig gik under, om det var en del af lov om aktiv social politik.
Mvh. Navigatøren
Det er snart mange år siden at garantien udløb, så det er ikke noget problem. Jeg var I tvivl om hvilken lov kontantydelse egentlig gik under, om det var en del af lov om aktiv social politik.
Mvh. Navigatøren
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Med kontantydelse menes formodentlig kontanthjælp, som man får efter aktivloven. Dels kan hun kun få den, hvis din indtægt er tilstrækkelig lav, dels vil den spænde ben for ansøgning om permanent opholdstilladelse.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Navigatøren
Hej mf,
Nej det er ikke kontanthjælp, men kontantydelse, som er, hvis jeg har forstået det korrekt, en forholdsvis ny og midlertidig ordning, for dem som opbruger retten til dagpenge og ikke kan få kontanthjælp.
Mvh. Navigatøren
Nej det er ikke kontanthjælp, men kontantydelse, som er, hvis jeg har forstået det korrekt, en forholdsvis ny og midlertidig ordning, for dem som opbruger retten til dagpenge og ikke kan få kontanthjælp.
Mvh. Navigatøren
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
OK, kontantydelse gives efter sin helt egen lov, og det ER stadig kun lov om aktiv socialpolitik og integrationsloven, som er nævnt i udlændingeloven.
Men man skal først søge om kontanthjælp/integrationsydelse, før man kan søge kontantydelse, og når det er konstateret at man ikke er berettiget til nogen af dem, kan der evt. bevilges kontantydelse. Den er uafhængig af evt. ægtefælles/samlevers indkomst, samt evt. formue.
Men man skal først søge om kontanthjælp/integrationsydelse, før man kan søge kontantydelse, og når det er konstateret at man ikke er berettiget til nogen af dem, kan der evt. bevilges kontantydelse. Den er uafhængig af evt. ægtefælles/samlevers indkomst, samt evt. formue.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG