Integrationsydelse?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
camillaarun

Integrationsydelse?

Indlæg af camillaarun » 05.11.2016 23:03:12

Hej!

Min situation er den, at jeg er selvstændig erhvervsdrivende og at jeg har 2 særbørn.

Jeg er gravid med termin i 2017, min kæreste kommer fra Nepal og vi arbejder på en familiesammenføring.

En veninde fortalte i dag, at han har ret til integrationsydelse, idet mine særbørn ikke må blive stillet dårligere (økonomisk) i forbindelse med at han kommer permanent til DK/vi bliver familiesammenført og han måske ikke til kunne finde et arbejde til at starte med.

Er der nogle, der kan be- eller afkræfte dette? Er 100% med på, at hverken han eller jeg ikke må modtage kontanthjælp men ser det offentlige ikke nærmest på integrationsydelsen på samme måde som kontanthjælp? Dvs. at man ikke er i stand til at forsørge sig selv og at det dermed kan gå ud over familiesammenføringen/opholdstilladelsen?

På forhånd tak :-)

Mvh Camilla

ranju53

Re: Integrationsydelse?

Indlæg af ranju53 » 05.11.2016 23:28:08

Alle ydelser efter aktiv sociallov er forbudt for både dig og din ægtefælle. Hvis du har modtaget nogen ydelse efter aktivlov, får din ægtefælle ikke opholdstilladelse. Ej heller nogen ydelse i forbindelse med samvær.
Integrationsydelse er for flygtninger.

closed1

Re: Integrationsydelse?

Indlæg af closed1 » 06.11.2016 09:16:11

Hvis man får dispensation pga. særbørn , så kan man godt modtage kontanthjælp / integrationsydelse men det bliver jo efter en vurdering af din indkomst . Man må så heller ikke eje for over 20000 kr , så har man penge i banken eller dyre ting skal de sælges først.
Men når han får opholdstilladelse så kan du bruge hans fradrag så vil du jo få lidt mere udbetalt hver måned.

Besvar