Gravid efter ansøgning

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Gravid efter ansøgning

Indlæg af mh1 » 04.11.2016 10:02:52

Det har skam betydning, hvor barnet bliver født - hvis du er dansk statsborger, så bliver barnet det også, uanset hvor det fødes, MEN hvis det fødes udenfor Danmark, skal det søge om at få lov til at bevare det, og det skal ske inden det fylder 22 år. OGSÅ selv om det kun bliver født udenfor DK, og kommer til DK dagen efter og ikke forlader dansk jord inden det fylder 22!
mh
Rådgiver for ÆUG

TurtleShell
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Indlæg af TurtleShell » 04.11.2016 13:31:41

mh skrev:Det har skam betydning, hvor barnet bliver født - hvis du er dansk statsborger, så bliver barnet det også, uanset hvor det fødes, MEN hvis det fødes udenfor Danmark, skal det søge om at få lov til at bevare det, og det skal ske inden det fylder 22 år. OGSÅ selv om det kun bliver født udenfor DK, og kommer til DK dagen efter og ikke forlader dansk jord inden det fylder 22!
Tusind tak for info! :D

Calle2

Indlæg af Calle2 » 04.11.2016 19:36:14

closed1 skrev:Det er da slet ikke ok at sætte børn i verden, uden at vide om man kan bo det sted man føder dem . Det er så min personlig mening.
Det er så en mærkelig holdning at have - efter min personlige mening. Man skal da have børn mens tid er, i stedet for at vente til det biologisk ikke er muligt - for så kun at være to resten af livet. Skulle det ende med at man ikke kan bo i Danmark, så er der heldigvis andre gode lande at bo i og opdrage ens børn.

Desuden er der jo muligheden med at flytte til Sverige eller andet EU land og tilbage igen. Mere besværligt - ikke smart pga. uddannelse for mig selv lige nu - men skulle min kone få afslag, så må vi benytte os af det til sommer. Eller jeg vil komme på positivlisten efter endt uddannelse og job som gymnasielærer i fysik. Ingen af delene skulle dog være nødvendigt for vores situation heller.

Underligt at blande sig i folks familieplaner frem for at forklare reglerne. Jeg synes det minder lidt om dem, der siger, at man bare kan lade være med at forelske sig i en udlænding.

TurtleShell
Kontakt:

Indlæg af TurtleShell » 04.11.2016 20:42:08

Calle2 skrev:
closed1 skrev:Det er da slet ikke ok at sætte børn i verden, uden at vide om man kan bo det sted man føder dem . Det er så min personlig mening.
Det er så en mærkelig holdning at have - efter min personlige mening. Man skal da have børn mens tid er, i stedet for at vente til det biologisk ikke er muligt - for så kun at være to resten af livet. Skulle det ende med at man ikke kan bo i Danmark, så er der heldigvis andre gode lande at bo i og opdrage ens børn.

Desuden er der jo muligheden med at flytte til Sverige eller andet EU land og tilbage igen. Mere besværligt - ikke smart pga. uddannelse for mig selv lige nu - men skulle min kone få afslag, så må vi benytte os af det til sommer. Eller jeg vil komme på positivlisten efter endt uddannelse og job som gymnasielærer i fysik. Ingen af delene skulle dog være nødvendigt for vores situation heller.

Underligt at blande sig i folks familieplaner frem for at forklare reglerne. Jeg synes det minder lidt om dem, der siger, at man bare kan lade være med at forelske sig i en udlænding.
Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Tak for det, og jeg håber I får opholdstilladelsen. Ikke grundet dit indlæg, men jeg vidste jo ikke lige, om I ventede på svar :D
Sådan som det ser ud for os lige nu. Så tør vi ikke helt at prøve. Hvis nu hun får afslag, trods alle kravene er opfyldt, ville det nok være meget svært at få hende tilbage til Danmark, og ikke mindst ansøge og få opholdstilladelse efterfølgende.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 05.11.2016 15:25:55

Jeg forstår godt at ønsker om børn kan være næsten umulige at holde i skak, MEN:
Jeg vil lige huske jer på, at stort set alle her har en lang 'lidelseshistorie' bag sig, før de melder sig på banen som rådgivere. De fleste har mærket problemerne med fs på egen krop, og nogle har måttet bruge år på at få det, samtidig med at de fx døjer med helbredsproblemer, som gør at lige netop DE ikke bare kan flytte til den anden parts land (jeg er en undtagelse, i og med at jeg aldrig har søgt fs i DK).
Derfor kan der af og til ryge en finke af panden, når nogen kommer med spørgsmål der antyder at de kunne finde på at gøre deres sag mere indviklet end den behøver at være, altså 'krydre' den med selvskabte problemer.
mh
Rådgiver for ÆUG

TurtleShell
Kontakt:

Indlæg af TurtleShell » 05.11.2016 15:44:40

Vi har ingen intentioner om at prøve med barn endnu. Vi vil bare gerne vide alle konsekvenser og muligheder. Jeg ville gerne, men jeg tør ikke. Danmark er blevet alt for kringlet og racistisk i bekendtgørelserne; diskret, men stadig.

Besvar