kone på 3mdr. visum besøg
Re: kone på 3mdr. visum besøg
hvis ikke man vi kan få fat i det blå sygesikringskort kan vi ikke tegne en forsikring til hende via f.eks. www.axa-schengen.com og bruge det til vores ansøgning?
Nej, sådan en forsikring er kun praktisk at have i tilfælde af sygdom/tilskadekomst, men den vil ikke være tilstrækkelig over for myndighederne, som kræver en heldækkende og ubegrænset sygesikring, som kun stater kan stå for.
udbetaling danmark siger at man skal være registeret i danmark for at kan søge om det blå sygesikringskort.
Hvordan kan jeg få min kone registeret i Danmark når hun ikke er gammelt nok til at vi kan søge efter de danske regler?
Hvordan kan jeg få min kone registeret i Danmark når hun ikke er gammelt nok til at vi kan søge efter de danske regler?
I skal flytte til Frankrig først. Og så søge om opholdskort i Frankrig. Og når I så har indgivet ansøgningen i Frankrig, kan I anmode Udbetaling Danmark om at få det blå kort for både dig selv og din kone. Udbetaling Danmark skal så se kopi af ansøgningen om opholdskort i Frankrig for at godtgøre, at din kone bor i Frankrig.
Så det er jo lidt af et sats. I må undersøge reglerne for barselsdagpenge grundigt.
Så det er jo lidt af et sats. I må undersøge reglerne for barselsdagpenge grundigt.
Kan det passe at hvis man ikke arbejde i et andet EU-land mens man bor der, så vil der lidt ekstra krav vedr. offentlig hjælp senere?
Hvis ja hvad er det så for nogle lidt ekstra krav vedr. offentlig hjælp der er tale om her?
Hvis ja hvad er det så for nogle lidt ekstra krav vedr. offentlig hjælp der er tale om her?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Læs vejledningen her: http://www.aegteskabudengraenser.dk/raa ... et-EU-land
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
emærk: Unionsborgere og familiemedlemmer, der opholder sig i et medlemsland efter denne regel, har ikke ret til at få udbetalt sociale ydelser i landet, selvom de har været der i mere end 3 måneder.
Så vi har ikke ret til at få udbetalt sociale ydelser i landet? er det bare det?
Hvis ja så troede jeg det med at få sociale ydelser er forbudt?
Eller er der noget jeg ikke forstår?
Så vi har ikke ret til at få udbetalt sociale ydelser i landet? er det bare det?
Hvis ja så troede jeg det med at få sociale ydelser er forbudt?
Eller er der noget jeg ikke forstår?