kone på 3mdr. visum besøg
kone på 3mdr. visum besøg
Hej allesammen.
Jeg og min familie, kone og børn, er lige kommet tilbage til danmark efter at jeg har været ude og rejse i længere tid.
Min kone er på 3.mdr. visum besøg, hun er under 24 så vi skal prøve familiesammenføreing efter eu-regler.
Vil det være en god ide at vi rejser til et andet EU land inden for det næste 1-3 mdr. at så prøve at få opholdstilladelse den vej fra?
Vi har lige fået et barn sammen som også lige har fået dansk pas og cpr.nr.
Hvad har vi af muligheder som det står til nu?
Jeg og min familie, kone og børn, er lige kommet tilbage til danmark efter at jeg har været ude og rejse i længere tid.
Min kone er på 3.mdr. visum besøg, hun er under 24 så vi skal prøve familiesammenføreing efter eu-regler.
Vil det være en god ide at vi rejser til et andet EU land inden for det næste 1-3 mdr. at så prøve at få opholdstilladelse den vej fra?
Vi har lige fået et barn sammen som også lige har fået dansk pas og cpr.nr.
Hvad har vi af muligheder som det står til nu?
Re: kone på 3mdr. visum besøg
For at søge efter EU-regler, skal I være flyttet fra et andet EU-land til Danmark. Så hvilket land har I boet i tidligere? Og hvornår flyttede I derfra?
Vi har ikke boet i et andet EU-land endnu, men vil gerne søge efter EU-regler.
Vi er lige flyttet fra Vietnam til Danmark, hvor jeg også har skrevet at hun er på et visum besøg her i landet.
Kan vi flytte til et andet Eu-land mens hun er her i Danmark sammen med mig på det her visum som hun har? for at søge om opholdskort og senere familiesammenføring.
Vi er lige flyttet fra Vietnam til Danmark, hvor jeg også har skrevet at hun er på et visum besøg her i landet.
Kan vi flytte til et andet Eu-land mens hun er her i Danmark sammen med mig på det her visum som hun har? for at søge om opholdskort og senere familiesammenføring.
Nu har jeg prøvet at læse det hele igennem men der er stadig mange ting jeg ikke helt har fat i.
Vi har 3 mdr. Visum med 1 entre.
Hvad vil være det beste for os at gøre?
Skal vi rejse til et andet EU land med det samme. Eller kan vi tage 1-2-3 mdr her i danmark og tage afsted inden visum udløber?
Vi har planer med at tage til frankrig fordi vi har lidt familie der nede.
Jeg forstå det med at man skal leje en lejlighed og forsøge sin familie og husk at dokumentere det hele.
Men hvad gør vi så når vi er der nede? Hvor skal vi hen for at søge hvis min kone skal kunne blive boende når hendes visum udløber.
Og hvad skal vi have med på papir, udover pas og ægteskabsattest.
Vi har 3 mdr. Visum med 1 entre.
Hvad vil være det beste for os at gøre?
Skal vi rejse til et andet EU land med det samme. Eller kan vi tage 1-2-3 mdr her i danmark og tage afsted inden visum udløber?
Vi har planer med at tage til frankrig fordi vi har lidt familie der nede.
Jeg forstå det med at man skal leje en lejlighed og forsøge sin familie og husk at dokumentere det hele.
Men hvad gør vi så når vi er der nede? Hvor skal vi hen for at søge hvis min kone skal kunne blive boende når hendes visum udløber.
Og hvad skal vi have med på papir, udover pas og ægteskabsattest.
I skal blot indrejse til det andet EU-land og helst søge om opholdskort der, inden visum udløber (man kan også søge efter udløb af visum).
Ud over pas og ægteskabscertifikat, skal I kunne dokumentere jeres økonomiske og arbejdsmæssige forhold i Frankrig. Fx ansættelseskontrakt. Samt dokumentation for jeres bolig i Frankrig.
Ud over pas og ægteskabscertifikat, skal I kunne dokumentere jeres økonomiske og arbejdsmæssige forhold i Frankrig. Fx ansættelseskontrakt. Samt dokumentation for jeres bolig i Frankrig.
Kan man få fat i et blå sygesikring til en der er på visum besøg og hvordan?
Hvis ikke man kan hvad gør man så når de sprøger efter sådan et når man er i et andet EU-Land?
Hvis ikke man kan hvad gør man så når de sprøger efter sådan et når man er i et andet EU-Land?
nogen der kan hjælpe?
Det blå sygesikringskort udstedes i dit arbejdsland, og hvis din kone ikke er arbejdstager i bopælslandet, skal det udstedes af det land, hvor ægtefællen (du) arbejder.
Nu er det vel næppe tanken, at I skal bo i Frankrig og beholde job i Danmark?
Så hvis du skal arbejde i Frankrig, så er det Frankrig, der skal udstede blåt kort til både dig selv og din medfølgende familie.
Nu er det vel næppe tanken, at I skal bo i Frankrig og beholde job i Danmark?
Så hvis du skal arbejde i Frankrig, så er det Frankrig, der skal udstede blåt kort til både dig selv og din medfølgende familie.
hvis man er på barselsorlov og ingen arbejder, hvordan får man så fat i sådan en?
Hvis man er på barselsorlov, er man vel stadig ansat? I givet fald skal kortet udstedes i det land, hvor du er ansat.
Vær obs på, at opholdet i Frankrig ikke får karakter af ferie. Hvis du ikke skal arbejde i Frankrig, skal du være der i mindst seks måneder.
Vær obs på, at opholdet i Frankrig ikke får karakter af ferie. Hvis du ikke skal arbejde i Frankrig, skal du være der i mindst seks måneder.
Hej
Jeg glemt lige og sige at jeg er på barselsdagpenge.
Gør det en forskel?
Jeg glemt lige og sige at jeg er på barselsdagpenge.
Gør det en forskel?
Spørg Udbetaling Danmark.
Nu bliver jeg meget i tvivl.
Fordi jeg er på dagpenge har jeg 32 uger som jeg skal bruge snart ellers mister jeg min ret til barsel.
Vil den tid jeg er på barseldagpenge og derfor ikke arbejder gør sådan at vi bliver afvist til at få opholdskort i et andet EU land eller opholdskort i Danmark senere hen.
Fordi jeg er på dagpenge har jeg 32 uger som jeg skal bruge snart ellers mister jeg min ret til barsel.
Vil den tid jeg er på barseldagpenge og derfor ikke arbejder gør sådan at vi bliver afvist til at få opholdskort i et andet EU land eller opholdskort i Danmark senere hen.
Det afhænger fuldstændig af, om I kan få udstedt det blå sygesikringskort til din ægtefælle. Og det er kun Udbetaling Danmark, som kan sige dig det.