Sagen er, at jeg starter uddannelse i Danmark næste år, men der er lige nogle basale ting, som jeg gerne vil have på plads.
Jeg er tredjelandsborger og skal derfor selv betale studieafgift.
1) Er der korrekt, at man kun skal ligge en sikkerhedsgaranti på 12 x SU satsen til rådighed, dvs. de godt 72.000 DKK., da jeg har et barn der skal med mig? Dermed, er det penge der SKAL bruges, eller skal de låses fast i et år? Kan ikke lige helt finde ud af det? Hvis nogen kan uddybe dette.
Noget andet jeg er forvirret over, og lidt "bange for".
Jeg får opholdstilladelse sammen med min datter i starten for 3,5 år + 6 mdr. til at få arbejde i, dvs. 4 år i første omgang. Derefter finder jeg (krydser fingrer) et fast arbejde og en arbejdskontrakt, der siger 3 år. Efter de 3 år, hvis reglerne er som de er, kan jeg søge om permanent for min datter og jeg, hvis betingelserne for opholdstilladelsen fortsat er opfyldt som i start. MEN, kan de "bare" smide os ud? Altså, hvis jeg fortsat opfylder betingelserne, dvs., ingen socialhjaelp o.lign af kommunen/staten osv.
Er simpelthen bange for at de siger "heraus".
Pft
EDIT:
Jeg skal søge om optagelse i marts eller juni 2017 med studiestart i september eller februar.
Hvornår må jeg så komme til Danmark, er det 3 mdr. INDEN studiestart, hvis jeg bliver optaget, for der skal jo søges opholdstilladelse for studiet, og kan se de har en behandlingstid på 2 mdr.