Kompleceret på grund af særbørn
Kompleceret på grund af særbørn
Vi indleverede FS ansøgning i Marts måned. Sagen var kommet under screening den 16. august. Vi fik i sidste uge brev om, at sagen er under behandling og forventet sagsbehandlingstid er 10 måneder.
Jeg har ringet til US som oplyste, at sagen er kompliceret fordi jeg har særbørn.
Vil det sige, at behandlingstid tælles ikke fra sagen modtagelse?
Vil det virkelig tage 10 måneder eller er det bare et standard brev?
Hvor lang tid tager det normalt i praksis?
Jeg kan læser under statistiks, at de fleste har fået afgørelse få dage efter sagen er kommet under behandling.
Jeg har ringet til US som oplyste, at sagen er kompliceret fordi jeg har særbørn.
Vil det sige, at behandlingstid tælles ikke fra sagen modtagelse?
Vil det virkelig tage 10 måneder eller er det bare et standard brev?
Hvor lang tid tager det normalt i praksis?
Jeg kan læser under statistiks, at de fleste har fået afgørelse få dage efter sagen er kommet under behandling.
-
JamTheDane
Re: Kompleceret på grund af særbørn
Du er nu nået til det punkt hvor de har LÆST din ansøgning, og taget stilling til om den er simpel eller ej.
Hvis den er simpel tager det som regel kun et par dage efter de har den under behandling, da de bare skal lave lidt papirarbejde og få sagen lukket.
Men hvis den er kompliceret er det nu de skal til at lave noget, og du kan derfor forvente at de bruger de resterende 5 måneders tid de har. De 10 måneder tæller fra du afleverede papirene, ikke fra det svar du lige har fået.
Hvis den er simpel tager det som regel kun et par dage efter de har den under behandling, da de bare skal lave lidt papirarbejde og få sagen lukket.
Men hvis den er kompliceret er det nu de skal til at lave noget, og du kan derfor forvente at de bruger de resterende 5 måneders tid de har. De 10 måneder tæller fra du afleverede papirene, ikke fra det svar du lige har fået.
Vi har fået brev hvor det står, at sagen er kompliceret og vi kan forventer afgørelse inden juni 2017.
Jeg har ringet til US som svarer, at sagen er kompliceret fordi jeg har særbørn. Jeg har ikke andre ting de skal tage hensyn til.
Jeg vil vide jeres erfaring om det, om det virkelig tager så lang tid
Jeg har ringet til US som svarer, at sagen er kompliceret fordi jeg har særbørn. Jeg har ikke andre ting de skal tage hensyn til.
Jeg vil vide jeres erfaring om det, om det virkelig tager så lang tid
Jeg har 2 særbørn. Jeg fik mit ansøgningsgebyr retur da de havde vurderet at mine mindreårige særbørn har selvstændig tilknytning til Danmark. Jeg ringede og spurgte til hvorfor de havde vurderet min sag til at være kompliceret når de en gang havde vurderet at mine mindreårige særbørn har selvstændig tilknytning til Danmark og hvad det var de skulle kigge nærmere på, da denne vurdering skal bruges i andre henseende i sagen. 8 dage efter fik jeg en afgørelse: Familiesammenføring! SÅ ring ring ring og stil spørgsmål!!!
Det er et godt råd, tak. Jeg har for sent læst dit indlæg.
Jeg har i sidste uge ringet til US men jeg var ikke så heldig som dig. Kan de ikke se oplysninger om børn fra borger.dk? Jeg forstår ikke hvad de vil undersøge i 10 måneder. Børnene er født i Danmark, er dansk statsborger og har altid gået i danske skole. Jeg har 50% forældremyndighed. Alt de kan se i "min side".
Tror du, at det hjælper hvis vi personlig henvende os til US borgerservice?
Jeg har i sidste uge ringet til US men jeg var ikke så heldig som dig. Kan de ikke se oplysninger om børn fra borger.dk? Jeg forstår ikke hvad de vil undersøge i 10 måneder. Børnene er født i Danmark, er dansk statsborger og har altid gået i danske skole. Jeg har 50% forældremyndighed. Alt de kan se i "min side".
Tror du, at det hjælper hvis vi personlig henvende os til US borgerservice?
Hej
Jeg står i nøjagtig samme situation. Har netop fået at vide, at sagen er kompliceret da jeg har særbarn. De er født og opvokset i DK og både jeg og deres mor er danske. Vi har fælles forældremyndighed og vores samværsaftale er medsendt til Us som i detaljer beskriver vores samværsaftale aftale.
Jeg har svært ved at forstå hvordan det gør sagen kompliceret, så er spændt på andre kommentarer i denne tråd. Ventetid er ved at tage modet fra en.
/ Henrik
Jeg står i nøjagtig samme situation. Har netop fået at vide, at sagen er kompliceret da jeg har særbarn. De er født og opvokset i DK og både jeg og deres mor er danske. Vi har fælles forældremyndighed og vores samværsaftale er medsendt til Us som i detaljer beskriver vores samværsaftale aftale.
Jeg har svært ved at forstå hvordan det gør sagen kompliceret, så er spændt på andre kommentarer i denne tråd. Ventetid er ved at tage modet fra en.
/ Henrik
Det der gør den" kompliceret " er at US retter henvendelse til den forældre hvor barnet ikke bor og forhører sig om hvornår barnet normalt er der . Det skal den forældre så skrive og sende retur til US , derfor kan det tage lidt længere tid .
Vi har fælles forældremyndighed (50/50 deling). Hvor meget samvær er tilstrækkelig efter US opfattelse?
Hvis barnet er (ved den forældre de ikke bor ved ) hver anden weekend og lidt i ferier så er det det der kaldes normalt samvær.
Jeg har 3 uger siden sendt dokumentation for fælles forældremyndighed samt aftale om samvær. Jeg har også ringet til US som bekræfter, at de har modtaget dokumenter. Jeg må nævne, at US aldrig har bedt om at sende disse. Det ser ikke ud til, at de vil fremskynde sagen.
Min sag er forsinket fordi vi afleverede kun officielt oversættelse af vielsesattest. US mente 5 måneder senere, at sagen ikke var fuldt oplyst fordi de manglede vielsesattest i originalsprog. Den sendte vi omgående.
Politi gennemgik tjekliste. Det gjorde vi også. Så vidt vi kunne se, at US kun ville have vielsesattest i oversættelse. Vi har boet sammen i Danmark i 6 år og registreret som gift i kommune og CPR register. Alligevel har den kostet os 5 måneder. Kan man gøre nogen ved det?
Anden spørgsmål: Jeg har boet 20 år i det land jeg var født og 22 år i Danmark. Jeg har været dansk statsborger i 15 år Min ægtefælle har boet i landet i 6 år og har færdiggjort kandidatuddannelse fra SDU. Kan min ægtefælle få FS udenom mine særbørn? Hvis US kan se særbørn bort fra, er sagen ikke komplicerede-siger de.
Min sag er forsinket fordi vi afleverede kun officielt oversættelse af vielsesattest. US mente 5 måneder senere, at sagen ikke var fuldt oplyst fordi de manglede vielsesattest i originalsprog. Den sendte vi omgående.
Politi gennemgik tjekliste. Det gjorde vi også. Så vidt vi kunne se, at US kun ville have vielsesattest i oversættelse. Vi har boet sammen i Danmark i 6 år og registreret som gift i kommune og CPR register. Alligevel har den kostet os 5 måneder. Kan man gøre nogen ved det?
Anden spørgsmål: Jeg har boet 20 år i det land jeg var født og 22 år i Danmark. Jeg har været dansk statsborger i 15 år Min ægtefælle har boet i landet i 6 år og har færdiggjort kandidatuddannelse fra SDU. Kan min ægtefælle få FS udenom mine særbørn? Hvis US kan se særbørn bort fra, er sagen ikke komplicerede-siger de.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Fordelen ved at bringe særbørn på bane er i reglen, at man så får dispensation for div. krav, og bl.a. slipper for at stille den økonomiske sikkerhed, som ofte er et problem.
Hvis I har, eller kan låne de 53.224,98 kr. til sikkerhedsstillelsen, så kan I droppe at påberåbe jer dispensationen.
Hvis I har, eller kan låne de 53.224,98 kr. til sikkerhedsstillelsen, så kan I droppe at påberåbe jer dispensationen.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Vi har netop fået FS opholdstilladelse til min kone. Sagen skulle færdigbehandlet inden juli 2017 men vi har fået det allerede nu.
Jeg takke Closed1 og specielt Henrik som har været i samme situation som mig. Jeres råd og forslag har nok hjulpet
Jeg takke Closed1 og specielt Henrik som har været i samme situation som mig. Jeres råd og forslag har nok hjulpet
Tillykke med det , så nåede US det inden juni 2017 
Bare et par spørgsmål:
I afgørelsen står der intet om dansk prøve A1. Fragiver de også det krav?
Får vi gebyr 6000 kr tilbage?
I afgørelsen står der intet om dansk prøve A1. Fragiver de også det krav?
Får vi gebyr 6000 kr tilbage?
a1 prøver er sikkert også frafaldet ,om i får pengene tilbage bliver spændende , lige om lidt er det jul