3 eller 7 mdr.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
rinarios
Geografisk sted: København

3 eller 7 mdr.

Indlæg af rinarios » 17.10.2008 15:55:36

Kære Forum,Skriver for at høre om nogle har erfaring med svarberioden på 3 eller 7 måneder på FS fra US.Min mand og jeg har for ca. 3 uger siden afleveret FS på US personligt. Efter min egen vurdering, tror jeg, har vi en ukompliceret sag, da ingen børn og jeg opfylder kravene.Da vi aflevere manglede vi dog papirerne fra kommunen, da jeg tidligere, naiv som jeg var, havde sendt alt til Indvandrerrådgivningen, som vi valgte ikke at bruge, da de ikke gjorde deres arbejde tilfredsstillende efter vores ønsker og behov.Er vi nu automatisk røget i 7 mdr. bunken, da alle papirer ikke var der, da vi afleverede.En uge senere aflevere jeg kommune papirerne, hvori der står jeg ikke har modtaget hjælp fra dem.Håber nogle kan hjælpe.Karina

MrsJones
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af MrsJones » 18.10.2008 10:49:38

Hej Karina,

Efter hvad vi har fundet ud af ser det lidt ud til at US deler sagerne op efter om alle de papirer DE ønsker skal være med en ansøgning faktisk er det. Dét kan man så egentlig ikke vide når man indleverere end ansøgning, man kan kun håbe på at man har fået samlet alt det sammen US kunne finde på at spørge om.

Håber det hele kommer til at gå godt for jer.
Rigtig god weekend :)
Knus,
Mrs Jones
When God closes a door, Somewhere He opens a window :-)

hfb

Indlæg af hfb » 18.10.2008 12:34:45

Normalt er det således at I skal aflevere de 2 dele af ansøgningen inden for 14 dage, samt Jeres ansøgning skal anses for / skal give udtryk af at være simpel, så vil I havne i 3 måneders køen :D

Alt andet i 7 måneders køen. Her vil man normalt også blive indplaceret hvis der mangler noget i ansøgningen :cry:

rinarios
Geografisk sted: København

Indlæg af rinarios » 18.10.2008 15:49:36

Tak for svar.

Ja, så må vi vel bare væbne os med tålmodighed, heldigvis kan vi være sammen, for vi nåede det 4 dage før min mands visum udløb. Og det er jo det vigtigste.

Karina

Lincoln

Indlæg af Lincoln » 22.10.2008 10:36:10

Jeg er også overbevist om at meget afhænger af 'sagsbehandler-lotteriet'.

Vi var heldige og fik en sagsbehandler, der IKKE så det som sin opgave at gøre livet surt for os, men i stedet knoklede løs for at få os hurtigt igennem - og det kom vi...

dooke

Indlæg af dooke » 21.11.2008 09:48:08

Min kone og jeg indleverede i april 08, og fik en måned senere kvitteringsbrevet. I brevet stod, at US havde modtaget alle relevante dokumenter og oplysninger. På trods af det endte vores ansøgning i den lange kø på 7 måneder.

Det absolut eneste der skulle kunne gøre vores sag "kompliceret" er så vidt jeg kan se, at min kone kun var 23 år og 8 måneder da vi ansøgte i april og at jeg er studerende.

Ganske som forventet fyldte min kone 24 i august senere og lur mig om ikke jeg også bliver færdig med min cand jur om 1,5 år.

Jeg tror pointen er, at man absolut ikke kan blive klog på US.

Lincoln

Indlæg af Lincoln » 21.11.2008 11:31:30

Vi har netop søgt om forlængelse af OT og desuden fået en tilbagerejsetilladelse.

Det er en lidt spøjs 'verden', de har i US. Vi trak et nummer og kunne læse os til på et display at ventetiden var ca. 48 minutter. Der var 58 i køen før os. Og ventetiden endte med at blive 2 timer og 20 minutter. Min kone sagde "Det her er værre end i Perú!" (- og de er i den grad kendt for umenneskeligt lange ventetider på offentlige kontorer).

Ved skranken gik det dog anderledes tjept; først blev tilbagerejsetilladelsen behandlet og isat i passet på rekordtid. Og ansøgningen om forlængelse blev skimmet igennem for eventuelle fejl, inden vi gik. Jeg spurgte så hvor lang tid vi skulle regne med at vente. "3 måneder" lød svaret. Det er underligt at det skal tage 3 måneder at se i et skema at alle krydserne er sat 'de rigtige steder', dvs. ingen ændring i boligforhold, samlivsforhold mv., og at ansøgningen er underskrevet. Mens en tilbagerejsetilladelse - som jeg lærte blot er et Schengen-visum - blev ordnet på 7 minutter. Men en forlængelse bliver sikkert behandlet på lige fod med førstegangs-søgende...

Besvar