Familiesammenføring i Sverige. Er det muligt for os?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
bjarkekofoed

Familiesammenføring i Sverige. Er det muligt for os?

Indlæg af bjarkekofoed » 24.09.2016 21:35:18

Hej allesammen,

Jeg er 26 år, og det er min kæreste fra Nepal også. Vi mødte hinanden i Nepal for 2,5 år siden. Hun har siden været i Danmark og besøge mig på et turist visum. Nu er hun kommet til Danmark igen, men denne gang på et au pair visum.
Vi planlægger at flytte sammen og søge om familiesammenføring næste sommer. Jeg er dog bange for, at jeg ikke kan opfylde kravet om bankgarantien, og desværre heller ikke boligkravet, da jeg stadig er studerende. Derfor har vi tænkt på at flytte til Malmø og søge om familiesammenføring. Så vidt som jeg kan forstå, er der ikke krav om bankgaranti og boligkrav i Sverige? Men skal jeg søge efter EU-reglerne eller de svenske regler? Begge dele måske? Er det stadig muligt at bo sammen i et andet EU-land (Sverige), og efter godt og vel 6 måneder, eller mere, at tage tilbage til Danmark og have sin ægtefælle med, og på den måde komme "uden om" de danske regler? Altså, f.eks. boligkravet?
Jeg er meget usikker på reglerne og hvilken fremgangsmåde vi skal følge. Der er simpelthen et væld af informationer og "historier" på internettet.

Med venlig hilsen,

Bjarke

closed1

Re: Familiesammenføring i Sverige. Er det muligt for os?

Indlæg af closed1 » 25.09.2016 13:23:54

Læs under rådgivning - flytte til Sverige / Eu land og flytte tilbage til Danmark

Besvar