Særbarn og dispensation
-
Anne Alver
- Geografisk sted: Danmark
Særbarn og dispensation
Jeg har et spørgsmål angående dispensationsreglen, hvor der et andet sted her på ÆUG's sider står:...."og har vedkommende regelmæssig samkvem med barnet, kan der dispenseres for samtlige krav i udlændingeloven,."
Min søn bliver 18 til september, så jeg vil høre, om der er nogen, der har erfaring eller kender reglerne angående dette. Hvis vi søger familiesammenføring inden han bliver 18, men US er længere tid om at behandle sagen, kan de så komme og sige, at nu skal alle de krav opfyldes? Eller vil det være i orden fordi vi søger inden han bliver 18? For at få dispensation, skal man så søge om det ved indgivelse af ansøgningspapirerne om Familiesammenføring eller er det noget US selv bare giver, fordi jeg oplyser om min søn?
Er der nogen der kan henvise til dispensationsreglen på en offentlig side?På US's side har jeg ikke kunnet finde noget om det.
Min søn bliver 18 til september, så jeg vil høre, om der er nogen, der har erfaring eller kender reglerne angående dette. Hvis vi søger familiesammenføring inden han bliver 18, men US er længere tid om at behandle sagen, kan de så komme og sige, at nu skal alle de krav opfyldes? Eller vil det være i orden fordi vi søger inden han bliver 18? For at få dispensation, skal man så søge om det ved indgivelse af ansøgningspapirerne om Familiesammenføring eller er det noget US selv bare giver, fordi jeg oplyser om min søn?
Er der nogen der kan henvise til dispensationsreglen på en offentlig side?På US's side har jeg ikke kunnet finde noget om det.
-
Anne Alver
Ingen far
Eftersom min søn ingen far har, har jeg ganske regelmæssig samkvem med ham, da han altid kun har haft mig som forælder, og vi bor også sammen.
Det, jeg leder efter, er reglerne omkring dispensationen. Er der nogen der kan sige mig, hvor de står?
Det, jeg leder efter, er reglerne omkring dispensationen. Er der nogen der kan sige mig, hvor de står?
-
Anne Alver
konklussion
Ja, det var også det, jeg efterhånden konkluderede efter jeg læste rundt på alle indlæg i Forum mv. Jeg har skrevet til min bank og spurgt hvad de kan tilbyde, så er jeg klar til det, når han kommer. 
-
Anne Alver
Vi afleverede FS-ansøgningen i sidste uge, og jeg spurgte mht. det punkt, jeg skulle udfylde omkring særbarn. Jeg fik at vide, at mit barn betragtes som særbarn, og det ikke er afgørende at min søn ingen far har. Det der vil have betydning er, hvor lang behandlingstid US vil bruge. Hvis jeg satte kryds i feltet om, at jeg vil have de skal tage hensyn til, at jeg har særbarn, vil sagen komme i bunken, hvor der kan forventes en 7-måneders behandlingstid, og hvis jeg ikke satte kryds i det felt, vil det komme i bunken, hvor vi kan forvente en max 3-måneders behandlingstid. Så gæt om jeg satte kryds! 
-
fundiver199
-
SupermansGF
Dispensation fra samtlige regler
Et lille tillægsspørgsmål. Jeg har to særbørn som begge bor hos mig, men som har regelmæssigt samkvem med deres far.
Min amerikanske kæreste kommer til Danmark i januar og det er vores plan at han skal blive her. Vi har planlagt at blive gift. Derefter vil vi søge om fs. Mit spørgsmål er - når man siger der gives dispensation fra samtlige regler, vil det så også sige at der bliver givet dispensation fra bankgarantien?
Håber nogen kan være behjælpelig med et svar.
På forhånd tak.
Marlene
Min amerikanske kæreste kommer til Danmark i januar og det er vores plan at han skal blive her. Vi har planlagt at blive gift. Derefter vil vi søge om fs. Mit spørgsmål er - når man siger der gives dispensation fra samtlige regler, vil det så også sige at der bliver givet dispensation fra bankgarantien?
Håber nogen kan være behjælpelig med et svar.
På forhånd tak.
Marlene
Du bevøver ikke at stille økonomisk sikkerhed.
Nedenstående er fra www.nyidanmark.dk vedr. fs bl.a. vedr. særbørn:
I overensstemmelse med Danmarks internationale forpligtelse til at beskytte retten til et familieliv kan navnlig følgende betingelser fraviges for særlige grupper af ansøgere:
24-årskravet
tilknytningskravet
boligkravet
kravet om økonomisk sikkerhedsstillelse
kravet om ikke at have modtaget bestemte typer af offentlig hjælp i 1 år forud for ansøgningen
..........
Endvidere kan det være tilfældet, hvis ægtefællen/partneren i Danmark har et særbarn i Danmark, som han eller hun har forældremyndighed over eller samværsret med, og samværet som udgangspunkt finder sted i normalt omfang. (Et særbarn er et barn, som man har med en anden person end éns nuværende ægtefælle/partner, fx et barn fra et tidligere forhold.)
Nedenstående er fra www.nyidanmark.dk vedr. fs bl.a. vedr. særbørn:
I overensstemmelse med Danmarks internationale forpligtelse til at beskytte retten til et familieliv kan navnlig følgende betingelser fraviges for særlige grupper af ansøgere:
24-årskravet
tilknytningskravet
boligkravet
kravet om økonomisk sikkerhedsstillelse
kravet om ikke at have modtaget bestemte typer af offentlig hjælp i 1 år forud for ansøgningen
..........
Endvidere kan det være tilfældet, hvis ægtefællen/partneren i Danmark har et særbarn i Danmark, som han eller hun har forældremyndighed over eller samværsret med, og samværet som udgangspunkt finder sted i normalt omfang. (Et særbarn er et barn, som man har med en anden person end éns nuværende ægtefælle/partner, fx et barn fra et tidligere forhold.)