Flytte tilbage til DK, boligkøb og Justitsministeriets tilladelse

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Fish_DK

Flytte tilbage til DK, boligkøb og Justitsministeriets tilladelse

Indlæg af Fish_DK » 13.08.2016 16:16:12

Hej Allesammen

Jeg står i den situation at jeg skal flytte tilbage til Danmark, alene, efter at have boet i Sverige i 10 år. Jeg er Dansk statsborger og har altid været det.
Jeg kan læse mig til, at jeg ikke bare uden videre kan købe en bolig i Danmark, men skal have Justitsministeriets tilladelse.

http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... st-ejendom

Er der nogen her der har været møllen igennem, og eventuelt har gode råd til hvordan jeg søger om tilladelse og eventuelt gode råd?

Ppå forhånd tak!

skaanebo

Re: Flytte tilbage til DK, boligkøb og Justitsministeriets tilladelse

Indlæg af skaanebo » 13.08.2016 17:40:20

Hvis du er dansker, er der da ingen problemer i det!?

Fish_DK

Re: Flytte tilbage til DK, boligkøb og Justitsministeriets tilladelse

Indlæg af Fish_DK » 18.09.2016 17:27:37

Mange tak for svaret Skaanebo.

Et opfølgningsspørgsmål:

Når jeg nu har købt en lejlighed i DK, skal jeg opsige min svenske lejlighed (hyre i 1. hand) og der er 3 måneders opsigelse. For at undgå at tabe alt for meget på dobbelt husleje, havde jeg tænkt mig at få en indeboende i et af mine værelser indtil kontrakten ophører. Det i sig selv har aldrig været et problem da jeg har haft en del flatmates igennem årene, men bliver det et problem når jeg afmelder mig som boende i Sverige?

Besvar