Tilknytningskrav og arbejde i DK

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
lisdem

Tilknytningskrav og arbejde i DK

Indlæg af lisdem » 07.08.2016 15:32:05

Hej!

Jeg er 28 år og har boet i USA i 2 år sammen med min amerikanske mand, som er 30. Vi planlægger at flytte til Danmark til foråret. På grund af de nye regler for tilknytningskrav er vi i tvivl om, hvad der er den bedste vej at gå:

1) Vi forsøger at blive familiesammenført. Men vores samlede tilknytning er vel større til USA når jeg har boet her? Han har været i Danmark flere gange på ferie og vi har blandt andet holdt bryllup der, men det tælles måske ikke for noget? Jeg har svært ved at overskue hvad der lægges vægt på i tilknytningskravet.

2) Min mand får arbejde gennem beløbsordningen. Han er højtuddannet og vil ikke have noget problem med at finde et arbejde gennem beløbsordningen. Dog vil han nok gerne starte sin egen virksomhed på et tidspunkt, og så dur det jo ikke at have ophold/arbejdstilladelse gennem en arbejdsgiver. Men hvis han for eksempel arbejdede i 3 år for en virksomhed ville vores tilknytning vel være større til Danmark, og SÅ kunne vi blive familiesammenført?

Kan vi tage til Danmark og forsøge familiesammenføring, og hvis det bliver afslået kan han søge job gennem beløbsordningen?

På forhånd tusind tak for hjælpen!

closed1

Re: Tilknytningskrav og arbejde i DK

Indlæg af closed1 » 07.08.2016 17:03:53

Søg gennem beløbsordningen først , når den er godkendt så søg fs .
Man kan sagtens have en opholdstilladelse og så søge en anden , skulle denne blive afslået så har han stadig opholdstilladelse efter beløbsordningen - og så kunne i efter nogle år søge fs igen , for så er tilknytningen endnu større.

lisdem

Indlæg af lisdem » 07.08.2016 18:42:46

Fedt, tusind tak! Forhåbentlig ændrer de jo FS reglerne inden da, det er simpelthen så langt ude at det reelt ikke har nogen som helst betydning at han er gift med en dansker.

Kan vi tage til Danmark og så søger han job når vi er der, eller er det no-go når han kommer ind i landet som turist? Og bør han have en returbillet på hånden når vi ankommer?
Senest rettet af lisdem 09.08.2016 04:24:58, rettet i alt 1 gang.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 08.08.2016 12:46:17

mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar