Udenlandsk løn under familiesammenføring!

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Batman

Udenlandsk løn under familiesammenføring!

Indlæg af Batman » 07.08.2016 20:46:54

Hej ÆUG

Min familie og jeg er flyttet til dk, vores 2 børn og jeg er danske statsborgere men min hustru er ukrainer!

Vi har indleveret en ansøgning om familie sammenføring som formenteligt vil gå igennem inden for 10-12 mdr efter som fru Merkel inviterede lidt mange asyl ansøgere til Europa! Så sagsbehandlingstiden er væsentligt forøget :(

Min hustru vil jo først få cpr.nr når hun forhåbentligt får opholdstilladelsen!

Uden cpr.nr kan hun ikke oprette bank konto i dk og det er bedrageri hvis hun benytter et af mine kort!

Så jeg vil høre om der er nogle der ved om hun må bo i dk og have indkomst i ukraine uden at blive beskattet i dk?
Så Vi kunne få lidt gavn af at hun ikke har cpr.nr :wink:

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Udenlandsk løn under familiesammenføring!

Indlæg af mh1 » 08.08.2016 12:33:43

Næh, det er ikke bedrageri, hvis du giver din kone lov til at bruge fx dit debitkort, og giver hende koden til det.

Men mht. om hun må modtage sin løn, mens hun er på processuelt ophold, skal du kigge her, og 'lade som om' hun har bopæl i DK:
https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=87627&chk=211670

Muligvis kan din kone få et cpr.nr. udelukkende til brug for SKAT. Det vil være en god idé at gå til en borgerservice, hvor en med forstand på udenlandske indkomstforhold kan vejlede jer, så din kone ikke bliver udsat for et skatte-chok, når fs er i orden, og hun får en årsopgørelse. Bemærk, at der er stor sandsynlighed for at årsopgørelsen bliver fejlagtig, og hun skal bakse med at få den rettet.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar