Min Kæreste fra Vietnam permanent ophold i DK

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Travel

Min Kæreste fra Vietnam permanent ophold i DK

Indlæg af Travel » 26.07.2016 23:18:16

Hej
Har læst en del herinde, men synes ikke jeg finder de rigtige svar.
Jeg har nu i 12 Mdr, haft en Vietnamesisk kæreste, og forsøger at finde ud af hvordan jeg kan få ende til Danmark, på permanent ophold. Hun er 38 har en fornuftig opsparing, hun er selvstændig i Ho Chi Minh, og har ingen børn. Jeg har været i Vietnam 6 gange siden vi mødtes.
Jeg er nyskilt, har ikke nogen fast adresse lige nu men en midlertidig hos et familiemedlem.
Jeg venter på at mit hus bliver solgt (Har det sammen med ex konen) først derefter kan jeg finde en permanent bolig, jeg har en god og sund økonomi.

Er det en fordel at blive gift først??
Jeg kan forstå at der skal udfyldes en del papirer til de vietnamesiske myndigheder, som skal oversættes af en autoriseret translatør?? findes disse ikke oversat allerede
som man bare kan udfylde eller er det nødvendigt??

Jeg har planlagt næste rejse til Vietnam til starten af september, og hvis det kan nås kunne jeg blive gift på det tidspunkt i Vietnam, men ved ikke om det kan nås på så kort tid.

Håber nogle vil kunne hjælpe herinde
Mvh
travel

fundiver199

Re: Min Kæreste fra Vietnam permanent ophold i DK

Indlæg af fundiver199 » 27.07.2016 05:40:09

Ja det er et grundkrav for familiesammenføring, at I er gift. Læs ÆUGs vejledning om familiesammenføring under menupunktet "rådgivning". Og husk også at læse de officielle tekster på http://www.nyidanmark.dk om emnet. Det vil skaffe dig det nødvendige overblik over regler og fremgangsmåde.

Hvis du får din kommune til at udstede en ægteskabserklæring, er den automatisk på både dansk og engelsk. Mon ikke engelsk kan bruges i Vietnam? Men du må sætte din kæreste til at undersøge, hvilke krav de vietnamesiske myndigheder præcist stiller til jeres papirer. Det variere af naturlige grunde fra land til land. Men grundlæggende skal myndighederne altid sikre sig, at ægteskabet ikke strider mod landets lovgivning, og at du også har ret til at gifte dig efter dansk lovgivning. Således at de ikke hjælper dig med at bryde loven i det land, hvor du bor.

Når I er gift, er næste skridt at søge midlertidig opholdstilladelse (familiesammenføring) i Danmark. En opholdstilladelse kan tidligst gøres permanent efter 4 år, og for mange familiesammenførte tager det væsentligt længere tid at leve op til de mange krav, der stilles i den forbindelse. Desuden ændres reglerne cirka hvert 3.-4. år, så når man tror, man lever op til dem, bliver de som regel ændret, så man alligevel ikke gør det.

Det skyldes, at det er blevet populært blandt de politiske partier at føre "fast og fair udlændingepolitik", som det blev kaldt i nullerne. Reglerne for permanent ophold er også beskrevet under "rådgivning" samt på Nyidanmark.

Travel

Indlæg af Travel » 27.07.2016 15:21:10

Tak for svar.
Lige et tillægs spørgsmål hvis jeg nu henter hende til Danmark på turist visa. Og vi gifter os her kan vi så nå at søge ophold her inden hun skal være ude af danmark igen? 90 dage

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 28.07.2016 09:13:00

Det kommer an på, om hun har de nødvendige papirer med. Og hvor lang ventetid der er på at blive gift der, hvor I ønsker, at vielsen skal finde sted. Men det er lykkedes for mange andre, så det kan vel også lykkes for jer med lidt planlægning og rettidig omhu.

Besvar