Vi overvejer familiesammenføring men synes den bankgaranti er en hård nød at knække. Så vores alternativ kan være at jeg simpelthen flytter til Sverige eller Tyskland og så søger familiesammenføring efter EU reglerneLise123 skrev:Min kæreste og jeg har også fået afslag to gange på turist visum. Vi overvejer også nu at søge familiesammenføring. Jeg har forhørt mig lidt omkring, og folk råder os til at søge FS da det er nogle andre omstændigheder. Jeg er dog selv meget nervøs for om det ikke bliver afvist igen og hvad f..... gør man så?
Jeg kan også være i tvivl om hvor lang tid man skal vente eller om de ikke kigger tilbage på de seneste afvisninger?
Hvad gør i?
Afslag på turistvisum - what to do?
Re: Afslag på turistvisum - what to do?
ÆUG rådgiver
Det har jeg også overvejet... Men jeg synes også det er vildt at flytte væk. Pga vores to afvisninger har jeg hørt at de stadig kigger på dem, selvom man tager til sverige.
Er det svært at få den bankgaranti?
Er det svært at få den bankgaranti?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det kan man jo ikke svare generelt på, for det er en individuel sag, og kommer an på banken og din økonomi.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
min mand og jeg har søgt om familiesammenføring igennem EU reglen, vi har boet sammen i frankrig og jeg er lige vendt tilbage til danmark med vores datter. Han kunne ikke tage med da hans pas var udløbet, han var igang med at forny sit pas, så han kunne søge om visum til danmark, han har jo ret til at opholde sig her indtil vi får svar på familiesammenføring. Vi har ventet i ca 6o dage og han har lige fået afslag på sit visum. Deres begrundelse var vi ikke må søge om visum fra et land han er illegal i, jeg spurgte dem hvad vi kunne gøre, de sagde at han skulle rejse tilbage til sit hjemland og søge derfra, men det så heller ikke var sikkert han fik et ja, vi er totalt lost lige nu og ved ikke hvad vi skal gøre, er der nogen som evt har nogle råd??
-
fundiver199
Start med at kontakte ÆUGs rådgivning under menupunktet "rådgivning" og vedhæft en kopi af afslaget.
Jeg venter på at modtage papiret på afslaget, jeg er meget interesseret i din hjælp, er der muligvis andet jeg kan gøre allerede nu indtil jeg modtager papiret ??
-
fundiver199
Måske oplyse om din mand har et fransk EU-opholdskort? Men det har han vel ikke, siden han har søgt om visum. Hvis du opholder dig i Frankrig sammen med ham, har han EU-opholdsret. Så uden at have læst ambassadens afgørelse, så er problemet nok, at du er rejst i forvejen til Danmark. I skulle være blevet sammen.
Men det kan jo evt. omgøres ved, at du tager tilbage til Frankrig og bliver der, til han har fået sit visum. Jeg synes, ambassaden har optrådt meget firkantet og ufleksibelt. Normalt ville jeg anbefale, at I sked på, om han har visum eller ej, da han allerede er i Schengen. Men problemet er, at der jo er midlertidig grænsekontrol mellem Tyskland og Danmark.
Men det kan jo evt. omgøres ved, at du tager tilbage til Frankrig og bliver der, til han har fået sit visum. Jeg synes, ambassaden har optrådt meget firkantet og ufleksibelt. Normalt ville jeg anbefale, at I sked på, om han har visum eller ej, da han allerede er i Schengen. Men problemet er, at der jo er midlertidig grænsekontrol mellem Tyskland og Danmark.
Han havde et opholdskort i Frankrig da vi var sammen der over men så udløb det for et godt stykke tid siden, da vi prøvede at fornye det ville de ikke fornye det før jeg fik mig et fast job dernede, det var ikke så nemt. Jeg ville gerne tilbage tll Danmark så jeg kunne færdiggøre min skole og min datter kunne komme i børnehave, og han kunne ikke komme med på det tidspunkt fordi han ikke havde et gyldigt pas det var udløbet. Da jeg kommer til dk søger jeg om familie sammenføring under EU reglerne, og fortalte dem min mand ikke kunne komme med fordi hans pas var udløbet, de fortæller os vi skal søge om visum så snart hans pas er gyldigt hvilket vi så gjorde. Også siger de nu at han får afslag fordi han opholder sig illegalt i Frankrig og normalt skal rejse tilbage til sit eget hjemland ??
Jeg kan ikke tage tilbage til Frankrig lige nu da jeg starter i skole til august og har fast job, derfor ville jeg gerne have ham heroppe ???
Jeg kan ikke tage tilbage til Frankrig lige nu da jeg starter i skole til august og har fast job, derfor ville jeg gerne have ham heroppe ???
-
fundiver199
Send visumafslaget til ÆUGs rådgivning, så må vi tage den derfra.
Han ringer til dem imorgen og så han kan få papiret de har nemlig kun givet ham svar over telefonen men så snart han får det sender han den til mig også kan jeg vedhæfte den til jer .
Mvh Sarah
Mvh Sarah
Hvis min mand kommer til Danmark med bil og han ikke har visum vil det skabe problemer ??
-
fundiver199
Desværre ja da Danmark jo har indført grænsekontrol mod Tyskland. Men måske er det muligt at snige sig over grænsen til fods et eller andet sted i Sønderjylland uden for de sædvanlige grænsesteder? Jeg mener det helt alvorligt.
Han vil virkelig gerne se sin datter og vil derfor gerne komme fra Frankrig. Men hvis han kommer ind til Danmark ville han så få nogen problemer her når han er her?
-
fundiver199
Formentlig nej. I teorien kan han dog få en bøde for at være indrejst uden visum. Men i samme øjeblik han er her, har han EU-opholdsret grundet ægteskabet med dig.
Jeg anbefaler normalt ikke at overtræde reglerne. Men når myndighederne ikke vil medvirke og selv gøre det, som DE skal, nemlig udstede et visum til ham, må der også være grænser for ens tålmodighed.
Det har jo aldrig været meningen med den fri bevægelighed i EU, at en flytning fra Frankrig til Danmark skulle indebære en mellemstation i Timbuktu eller Langbortistan alene for at få udstedt et visum af en anden ambassade end den i Frankrig.....
Jeg anbefaler normalt ikke at overtræde reglerne. Men når myndighederne ikke vil medvirke og selv gøre det, som DE skal, nemlig udstede et visum til ham, må der også være grænser for ens tålmodighed.
Det har jo aldrig været meningen med den fri bevægelighed i EU, at en flytning fra Frankrig til Danmark skulle indebære en mellemstation i Timbuktu eller Langbortistan alene for at få udstedt et visum af en anden ambassade end den i Frankrig.....
Har du evt et nummer man kan kontakte dig på ??