Min pige er fra Mexico...Hvad gør jeg?

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
calculon79

Min pige er fra Mexico...Hvad gør jeg?

Indlæg af calculon79 » 05.10.2008 23:10:52

Jeg har fundet en sød jævnaldrende pige fra Mexico.

Jeg arbejder som politibetjent, og opfylder kravene for bolig, så vi kunne sikkert gifte os hvis det skulle blive.

Men jeg håber på, om der muligvis i første omgang var en alternativ måde, at hun kunne være i landet, og evt. arbejde. Hun er her pt. på en Au-Pair løsning, som ikke er lønnelig, og derfor er vi begyndt at sidde hårdt i det.

Jeg har forsøgt at nærstudere nyidanmark.dk, men det er voldsomt udmattende, og jeg har svært ved at se løsningerne på denne side.

Kan det lade sig gøre, uden at gifte sig, at hun kan få ufaglært arbejde i landet? Jeg har allerede fundet en restaurant som vil tage hende ind. Kan det lade sig gøre?

Hilsen en frustreret mand.

jurastuderende

Hej

Indlæg af jurastuderende » 15.10.2008 13:36:07

Der vil desværre ikke være nogen mulighed for hende at få et opholdstilladelse på baggrund af et ufaglært arbejde. Lovgivningsmagten har de seneste år, på grund af ønsket om at tiltrække kvalificeret arbejdskraft, lempet reglerne om opholdsttilladelse, men dette er desværre udelukkende gældende for de personer med en høj årsindtægt, eller hvis man har en uddannelse som er optaget på positivlisten.

Håber det var til lidt hjælp
Med venlig hilsen
jurastuderende

Besvar