Hacking af forumet, og hvad så? Skal vi være nervøse?

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
wesensteen
Kontakt:

Hacking af forumet, og hvad så? Skal vi være nervøse?

Indlæg af wesensteen » 06.10.2008 06:06:16

Hej, jeg vil bare høre de ansvarlige for forummet: Da dette forum blev hacket og lagt ned, indlæg forsvandt mm, blev episoden/hackingen så politianmeldt? Og hvad med os der er her i forummet - Vi er jo ikke anonyme mere, vil jeg tro eftersom hackeren/hackerne nok har kunnet se vores private oplysninger der ellers er skjulte, og deres forbindelser til vores alias! :shock:

Hvordan er forumet nu sikret, så hackere ikke bare kan gå ind og læse de nye der tilmelder sig?

Jeg vil understrege at jeg ikke føler mig paranoid i det daglige, men er altfor godt klar over at hacking ikke er så svært som nogle måske tror, og at der jo findes dem her i landet der gerne vil registrere os fremmed-venlige. Det er vel ikke tilfældigt at folk her inde bruger alias, vel?

Indtil det modsatte er bevist, vil jeg tro at en sådan hacking ikke kun var for at slette forummet, men udført af folk der også vil registre os brugere. ØV!!

BlueEyeZ

Indlæg af BlueEyeZ » 06.10.2008 13:17:40

Det er rart at være anonym, men så længe man ikke direkte bryder loven har man vel ikke noget at frygte - fra hvem det så end er man frygter, der opdager hvem man i virkelighden er...

Det eneste man efterlader af ID her på forum er da en email-adresse, og den man jo lave til lejligheden hvis man er meget nervøst for at der er nogen som gider at ulejlige sig med at prøve at finde ud af hvem der gemmer sig på et alias og en email.

Så alt i alt ville jeg være (og er) fuldstændig kold i rumpetten over at der er nogen, som har hacket dette forum og muligvis kunne finde ud af hvem jeg er...

"Fremmedvenlig"? Hvad betyder det? Mener at det er Søren Espersen fra Dansk Folkeparti, som er gift med en udenlandsk kvinde.
Fordi man er gift med en udenlandsk person bliver man da ikke "fremmedvenlig"?

Tænker du på nazister. som vil komme forbi din dør og banke dig sønder og sammen, fordi du har skrevet nogen indlæg på dette forum eller hvad? For så tror jeg på ingen måde at du har noget at frygte.

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 06.10.2008 15:31:12

Det er rigtigt, at man vil kunne se de private oplysninger en bruger har indtastet på sin profil, og på den måde er det da irriterende. På den anden side er det ikke her jeg har oplyst noget særligt, udover min email, så jeg regner bestemt ikke med at der sker yderligere ved det. Men derfor er det jo stadig dumt, at det er sket.

wesensteen
Kontakt:

Indlæg af wesensteen » 09.10.2008 16:00:38

Det er ikke fordi der er kø for at svare på mit spørgsmål. Jeg skal ikke spekulere i hvorfor. Men det er underligt at BlueEyeZ kommenterer når han ikke har svar på spørgsmålene. Jeg håber da ikke du er IT-ansvarlig nogen steder. Et indbrud er jo et indbrud, og så skal det naturligvis anmeldes. Det kan være mange grunde til at forumet blev hacket. Men nogens behov for at holde øje med og registrere hvem der skriver og giver udtryk for hvad, kunne være en forklaring. Jeg vil ikke komme med en masse teorier, som både vil gøre nogen nervøse, og give andre grund til at komme med spydige kommentarer. Jeg er sikker på en ting, HVIS Forumet blev hacket, hvorfor er der så ikke gjort noget andet end at forsøge at genoprette tabte data? Et hackerangreb skal være mere end dygtigt gjort, hvis der ikke er efterladt spor, som kan lede tilbage til indbrudstyven's adresse. Jeg har opgivet en adresse, som nemt vil lede til min person, i fuld tiltro til at jer der er ansvarlige har styr på sikkerheden, og så undrer det mig at der ikke kommer nogle svar. Jeg er absolut ikke herinde for at bekymre mig om overvågning og registrering, af samme årsag har jeg mit alias. Naturligvis handler det ikke om at jeg er bange for politiet fordi jeg har ikke brudt loven. :) Ej heller synes jeg der er grund til at "hænge" nogen ud fordi man er bekymret for sikkerheden.

BlueEyeZ

Indlæg af BlueEyeZ » 11.10.2008 15:23:19

wesensteen skrev:Men det er underligt at BlueEyeZ kommenterer når han ikke har svar på spørgsmålene. Jeg håber da ikke du er IT-ansvarlig nogen steder.
Hvad er der underligt i det?

Jeg er blot bruger af dette forum, så hvordan skulle jeg vide eller kunne svare på om hackningen er politianmeldt? Eller om foraet nu er sikret efter hackningen... Det er da ikke noget jeg har noget som helst med at gøre... Og næ, hvorfor skulle jeg være IT-ansvarlig nogensteder? Det behøver jeg da ikke være for at kommentere dine paranoide og hysteriske tankegang...

Der er sgu ikke nogen der hænger nogen ud. Jeg prøver derimod blot på at berolige og sige at der ikke er nogen grund til umiddelbart at frygte noget... Men bevares hvis man vil føle sig forfulgt, paranoid, hængt ud eller stødt, så værsgo...

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hej

Indlæg af jerry » 11.10.2008 18:45:07

Husk paa at paa dette forum er der plads til alles meninger, derfor bör tonen ogsaa være derefter.

ÆUG Forum

Fra ÆUG

Indlæg af ÆUG Forum » 14.10.2008 20:43:26

Kære alle

Først og fremmest så skal I huske på at I har accepteret vores betingelser for at deltage i dette forum - det betyder også at man taler/skriver pænt til hinanden, og ikke direkte eller indirekte beskylder hinanden for diverse personlige holdninger m.v. Vi har desværre flere gange oplevet at nogle medlemmer ikke kan holde den pæne linie, og vi kører derfor med meget kort snor: Én advarsel, og hvis man ikke derefter opfører sig pænt bliver profilen slettet og IP-adressen spærret hvis man har været særlig groc.

M.h.t. den hacking som fandt sted i begyndelsen af september skete der følgende:
Den tabel som indeholdt alle indlæg var blevet hacket og dermed slettet fra vores database. Det var "kun" en tekst-tabel, og indeholdt derfor udelukkende de tekster som de mange indlæg indeholdt. De eneste personligt oplysninger som lagres i denne tabel er jeres brugernavne/profilnavne. Den database som indeholder jeres mailadresser m.v. er sikret på en anden måde en tekst-tabelllen, derfor har vi bl.a. også en ekstra autorisationskode når I registrerer jer, således at vi er mere sikre end andre fora som bruger det samme system.

Vi har undersøgt mulighederne for en politi-anmeldelse af hacking-episoden, men den hacking som vi blev udsat for er meget "mild" i forhold til hvad andre hjemmesider og fora udsættes for. Dermed ikke sagt at det ikke er ubehageligt, men der sker mange IT-forbrydelser hver dag som omfatter falske oplysninger om andre personer, netbankstyveri m.v. Desuden er hackere trods alt så "dygtige" i dag, at de ikke sidder derhjemme ved deres egen computer og dermed deres egen IP-adresse og hacker. Derfor bliver de fleste af disse mindre overtrædelser aldrig opklaret, da hackerne ofte benytter offentligt Internetcaféer, åbne netværk, biblioteker etc. for netop at undgå at blive fundet via den benyttede IP-adresse. Og IT-politiet har ikke ressourcer til at overvåge alle offentlige IP-adresser og ej heller gennemgå alle IP-adresser i Ind- og udland for at finde den eller de personer som foretager de mindre overtrædelser.

Den måde vi forsøger at undgå dette fremover er, at et af vores søde og kloge medlemmer i foreningen p.t. arbejder på at teste en forbedret udgave af forum, som er mere sikker - og mere lækker at arbejde med.

Hvis vi skulle sikre os 120% ville det kræve at vi får designet vores eget forum, hvilket vi p.t. ikke har de økonomiske ressourcer til.

Jeg håber dette giver svar på jeres spørgsmål, ellers er I velkomne til at kontakte os via kontaktformularen på hjemmesiden.

MH
ÆUG

Besvar