Så blev det vores tur

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Samara
Geografisk sted: Aalborg - snart Sverige
Kontakt:

Så blev det vores tur

Indlæg af Samara » 14.08.2008 11:01:10

Og jeg kan glad og overvældet meddele jer at min mand har fået opholdstilladelse! Efter 3 års sved og tårer er den nu i hus!

Brevet kom til vores advokat idag. Så vi har endnu ikke fået den, men min advokat ringede og fortalte os det, både min mand og jeg er syvende himmel!

Er der nogen der lige kan fortælle noget om den bankgaranti? Jeg har ringet og snakket med min bankrådgiver og hun virkede positiv. Men jeg skulle ind med diverse lønsedler, årsopgørelse mm. Er det alm. procedure?

SraPacheco

Indlæg af SraPacheco » 14.08.2008 11:49:43

Til lykke- hvor er det dejligt for jer.
Hvis du ikke lige har de 58207 kr som du kan sætte ind på en konto, så er det helt almindeligt at banken skal se årsopgørelse og lønsedler for at lave garantien, for så skal de jo i princippet lave en vurdering på om du er kreditværdig :)
Så bare skynd dig i banken og derefter på kommunen så I endelig kan få opholdstilladelsen :)
Hilsen Unna

Samara
Kontakt:

Indlæg af Samara » 14.08.2008 18:34:11

Skal vi på kommunen med bankgarantien? Eller skal vi sende garantien til US?

Og så et lille sp - kommer der ikke en vejledning i brevet om hvordan man lige gør med bankgarantien? Altså hvor den skal sendes hen, hvem den skal stemples af mm.?

Og tusind tak for dine lykønskninger. Vi er så glade!

SraPacheco skrev:Til lykke- hvor er det dejligt for jer.
Hvis du ikke lige har de 58207 kr som du kan sætte ind på en konto, så er det helt almindeligt at banken skal se årsopgørelse og lønsedler for at lave garantien, for så skal de jo i princippet lave en vurdering på om du er kreditværdig :)
Så bare skynd dig i banken og derefter på kommunen så I endelig kan få opholdstilladelsen :)
Hilsen Unna

SraPacheco

Indlæg af SraPacheco » 14.08.2008 19:12:20

Hejsa!
Bankgarantien skal afleveres til kommunen. I brevet står der at banken skal sende den til kommunen, men jeg havde ladet mig fortælle at det var bedre at aflevere den personligt, og det sagde min bankrådgiver, at det havde han også hørt. På kommunen ekspederede de den også videre til US samme dag som de havde modtaget den.

Der er en meget udførlig forklaring af hvordan det hele skal foregå i det brev jeres advokat har modtaget, så når du får brevet kan du også se hvordan det hele skal foregå. Der er også nogle bilag med, som er de papirer banken skal udfylde og som du skal aflevere på kommunen. Så når du får det, så tag det hele med i banken så din rådgiver også kan se den nøjagtige vejledning.

Og endnu en gang til lykke med det :D

Hilsen Unna

Samara
Kontakt:

Indlæg af Samara » 14.08.2008 22:36:11

ihhhhhhhhh altså tusind tak!

Jeg kan næsten ikke vente til at få det overstået, så vi kan få fred :D

Samara
Kontakt:

Indlæg af Samara » 13.09.2008 09:45:25

Hvor langtid går der fra vi har sendt garantien til kommunen til vi får OT brevet fra US?

Det er nu næsten 3 uger siden og vi har stadigvæk intet hørt - Min mand har allerede et jobtilbud parat, men han kan jo ikke gå igang med at arbejde nu, når han ikke har noget bevis på OT :(

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 14.09.2008 21:03:37

Hej Samara.
Kæmpe stort tillykke. Det var heller ikke en dag for hurtigt, at det brev fra US kom! Hvis du har afleveret brevet om garantien personligt til Kommunen, så har de vist et par uger til at sende det videre til US. Ring evt. ind til US og hør om de har modtaget brevet og forklar om din mands jobtilbud!
Jeg håber, at de sidste par detaljer snart falder på plads for jer, og I slipper for at have US' skygge hængende over hovederne.

Al mulig held og lykke til jer fremover...

Samara
Kontakt:

Indlæg af Samara » 12.10.2008 23:00:05

Det keder mig lidt at skrive at der nu er gået 1½ måned siden US modtog garantien - Men vi har intet hørt! Har ringet og rykket sagsbehandleren derinde hver uge, og fortalt om jobtilbuddet - men det har ikke hjulpet. Det er så frustrerende! :cry:

Amichka
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Amichka » 13.10.2008 11:33:40

Us modtog vores garanti den 31 Juli og vi har heller ikke hørt fra dem. Tidfristen for vores sag var den 2 august 2008. Vi er også meget stressede: psykologisk og økonomisk. Og nu, efter jeg har læst din post, Samara føler jeg endu værre.

Tror I ikke at på noget eller andet tidspunkt nogen skal tage ansvar for den her rod?

Samara
Kontakt:

Indlæg af Samara » 13.10.2008 19:09:37

Jeg ringede og rykkede vores sagsbehandler igen idag (det har jeg gjort hver mandag de sidste 4-5 uger!) Og til at starte med fik jeg den samme besked.. Men så brokkede jeg mig, og fortalte ham, at jeg sagtens kunne forst at de var under pres osv. pga. alle de nye sager de har fået på det seneste, men at jeg også selv var meget presset økonomisk, fordi min mand ikke kan komme igang med det arbejde han er blevet lovet inden han har fået sit opholdskort! også tøvede han sådan lidt (og jeg prøvede at lette stemningen ved igen at sige, at jeg godt vidste at han var presset, men at jeg håbede at han ville se sagen fra min side). Så sagde han, at nu hvor jeg alligevel havde ringet så ville han godt love mig, at han kiggede på sagen nu her inden han gik videre til de andre :lol: :lol:

Så jeg er GLAD idag - men på den anden side tør jeg ikke glæde mig for meget fordi jeg er bange for at han ikke holder sit ord! så jeg venter SPÆNDT :P

Amichka - har du ikke ringet og rykket for det?? Jeg forstår 100% din situation! Man er så fustreret og har bare lyst til at "bide" hovedet af samtlige medarbejder på US :cry:

Amichka

Indlæg af Amichka » 13.10.2008 19:18:54

Tro mig at vi har ringet så mange gange...vi har givet op med at kontakte U.S...Nu vi ringer til Ministeriet, da vi sendte en klage for nogen tid siden.

Jeg krydser fingrene for dig...
Senest rettet af Amichka 13.10.2008 23:36:29, rettet i alt 1 gang.

HopefuLL

Indlæg af HopefuLL » 13.10.2008 20:17:03

Hej i 2...

Håber virkelig at jeg snart hører godt nyt fra Jeres side...Nøøøøørj hvor er det bare frustrerende...Jeg har også indsendt garantien uden respons...
Men altså, de kan være yderst effektive, så hvad er det lige der gør at det går hård knuder i nogle af sagerne...

Amichka

Indlæg af Amichka » 13.10.2008 23:53:27

Men det handler bare ikke om tidfristerne...også om misvejlende oplysninger, forkerte datoer i redegørelser til ministeriet, tabte dokumenter...og et lang etcetera.

I hvert fald har jeg en fornemmelse at det hele vil ændre retning snart...til alle :P

Ánimo amigos!

Samara
Kontakt:

Indlæg af Samara » 14.10.2008 07:45:20

Jeg tror også at alle min mands ID papir er gået tabt under sagsbehandlingen fordi de hverken kan finde hans pas eller syriske ID kort :oops:

Det er lidt træls men det finder vi en løsning på når alt det her US ræs er ovre!

Amichka skrev:Men det handler bare ikke om tidfristerne...også om misvejlende oplysninger, forkerte datoer i redegørelser til ministeriet, tabte dokumenter...og et lang etcetera.

I hvert fald har jeg en fornemmelse at det hele vil ændre retning snart...til alle :P

Ánimo amigos!

Besvar