Vi ønsker at hun kan komme til Danmark i december, og som det umiddelbart ser ud nu, vil hun kunne få et au pair job tæt på min bopæl fra februar. Er der noget specielt vi i den forbindelse skal tænke på, når vi på vores honeymoon sætter os for at udfylde visumansøgning. Jeg ved indtil videre, at jeg skal medbringe lønsedler eller bankudskrifter fra de seneste 3-6 måneder, og at jeg skal bestille en rejsesygeforsikring til hende på forhånd, foruden at medbringe diverse attester samt lejekontrakten til min lejlighed. Er der andet jeg skal nå at gøre klar inden jeg rejser til Sri Lanka???
Dansk/Srilankansk ægteskab
Dansk/Srilankansk ægteskab
Hejsa
Jeg skal giftes med min sri lankanske forlovede her den 16. juli i hendes hjemby, Kandy. Oprindeligt ville vi have været gift i DK, men da hendes visum i december 2015 blev annulleret, og hun dermed ikke fik en chance for at komme her på besøg hos mig, samt sin bror der har været bosiddende i DK med en dansk hustru i 4 år, indså vi, at det var den eneste fornuftige løsning. Jeg rejser på torsdag den 7. juli og glæder mig naturligvis. Men jeg vil gerne lige have visse praktiske ting på plads, da jeg er en smule stresset og (naturligt nok) også en smule forvirret de her dage.
Vi ønsker at hun kan komme til Danmark i december, og som det umiddelbart ser ud nu, vil hun kunne få et au pair job tæt på min bopæl fra februar. Er der noget specielt vi i den forbindelse skal tænke på, når vi på vores honeymoon sætter os for at udfylde visumansøgning. Jeg ved indtil videre, at jeg skal medbringe lønsedler eller bankudskrifter fra de seneste 3-6 måneder, og at jeg skal bestille en rejsesygeforsikring til hende på forhånd, foruden at medbringe diverse attester samt lejekontrakten til min lejlighed. Er der andet jeg skal nå at gøre klar inden jeg rejser til Sri Lanka???
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Dansk/Srilankansk ægteskab
HOLDT STOP! Man kan IKKE være au-pair og gift.
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/au_pair/
I må vælge mellem om hun skal komme som au-pair, og så at blive gift. Som au-pair kan hun i øvrigt ikke bo sammen med dig. Tilbage til tegnebordet!
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/au_pair/
I må vælge mellem om hun skal komme som au-pair, og så at blive gift. Som au-pair kan hun i øvrigt ikke bo sammen med dig. Tilbage til tegnebordet!
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Re: Dansk/Srilankansk ægteskab
Og med ét faldt humøret drastisk
Tak for oplysningen. Der var vi vidst lidt for blåøjede. Nå men, vi bliver da gift ihvertfald!