Hej
Håber nogen kan hjælpe!
Jeg ville hører om nogen har prøvet dette..
Vi er et gift par, som bor i Sverige. Vi har valgt at søge hjem til DK via EU reglerne.
Vi har søgt via statsforvaltningen. De bekræfter at vores sag er fuldt belyst, og det eneste der mangler er en verificering af vores vielsesattest. Vores vielsesattest er fra Pakistan, og derfor skal den verificeres i Pakistan.
Vi har kontaktet den danske ambassade i Pakistan, de kan ikke hjælpe, da vi ikke har fast bopæl i Danmark, selvom jeg er dansk statsborger. Min mand har fået EU opholdskort i Sverige.
Er dette en mulighed:
At vi flytter til Danmark så vi kan få vores dokument verificeret? Og så flytte tilbage til Sverige?
Vil min mand miste sin opholdstilladelse han har gennem EU reglerne i Sverige?
Eller kan vi godt flytte ud af landet 1 måned også vende tilbage uden at vi skal starte forfra?
Eller har i andre muligheder til hvordan man kan få verificeret sit dokument hos den danske ambassade i Pakistan?
Tak på forhånd!
HJÆLP TIL TILBAGE FLYTNING FRA SVERIGE TIL DK!!
Re: HJÆLP TIL TILBAGE FLYTNING FRA SVERIGE TIL DK!!
Hvorfor ikke få det verificeret hos den svenske ambassade, når I nu bor i Sverige?
Re: HJÆLP TIL TILBAGE FLYTNING FRA SVERIGE TIL DK!!
Statsforvaltningen godtager ikke dette.. Vi har prøvet alle de muligheder i disse to lande.. men dokumentet skal verificeres i den danske ambassade i PK.
Desværre..
Desværre..