Hej i forum
Er der nogle som kan hjælpe. Min kæreste og jeg har besluttet os for at blive gift her i Danmark. Hun er her nu på et turist visum til d 25-7. Så vi skulle gerne nå at blive gift inden.
Har spurgt på kommunen og de siger vi skal bruge fødselsattest og civilstandsattest fra Filippinerne.. Begge dokumenter skal legaliseres og oversættes af en autoriseret tolk..
Så er spørgsmålet.. Kan disse dokumenter kun fremskaffes på Filippinerne eller kan vi evt henvende os på den filippinske ambassade i Oslo.?
Og som jeg kunne forstå det var det ikke nok med et stempel på papirende.. Hvor skal vi så henvende os.. Og hvor kan man finde en tolk der kan klare oversættelsen..?
Håber der sidder nogle der kan være behjælpelige med dette..
Mange hilsener
Kenneth og Rutshel
Giftes med phillipiner
Re: Giftes med phillipiner
De skal fremskaffes på fillippinerne og de skal legaliseres der , man kan evt. henvende sig på den danske ambassade i Manila og få hjælp der .
-
fundiver199
Oversættelse burde ikke være nødvendig, da filippinske papirer altid udfærdiges på engelsk, og det burde de altså kunne klare sig med hos kommunen. Det kan alle andre kommuner i hvert fald. Så det er nok en misforståelse mellem dig og kommunen, fordi de f.eks. ikke ved, at det officielle dokumentsprog på Filippinerne er engelsk.
Hej,
Linket her beskriver de steps i skal igennem for at blive gift i danmark.
viewtopic.php?f=5&t=16860&p=99481&hilit ... ila#p99481
Som sagt, så er det ikke alle kommuner som kræver legalisering af civilstandsattest (cenomar) men langt de fleste kommuner gør, du kan læse om din kommunes krav til vielse på deres hjemmeside.
Og nej, du kan ikke skaffe civilstandsattest samt legalisering gennem den filippinske ambassade i Oslo.
Mvh.
Zyph
Linket her beskriver de steps i skal igennem for at blive gift i danmark.
viewtopic.php?f=5&t=16860&p=99481&hilit ... ila#p99481
Som sagt, så er det ikke alle kommuner som kræver legalisering af civilstandsattest (cenomar) men langt de fleste kommuner gør, du kan læse om din kommunes krav til vielse på deres hjemmeside.
Og nej, du kan ikke skaffe civilstandsattest samt legalisering gennem den filippinske ambassade i Oslo.
Mvh.
Zyph