Vigtigt hurtigt brug for hjælp.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Arac

Vigtigt hurtigt brug for hjælp.

Indlæg af Arac » 11.05.2016 15:24:49

Vi har nu fået en tid til Vielse d. 21/5-16 i Århus .

Nu er mit spørgsmål så min mands visum udløber d. 8/6-16 , Kan vi nå at indlevere ansøgningen inden og hvordan er reglerne angående processuelt ophold . Ansøgning vil blive indleveret i Århus eller holstebro og sendt til udlændingeservice , hvordan ved jeg om han kan blive her imens hans sag bliver behandlet og er det for sent at indgive den 2 uger inden udløb vi mangler bare vores vielses attest . Vi har sammen 3 børn og jeg har nu fået fast arbejde , dog har jeg været på kontanthjælp de sidste 3 år , men min ældste datter er 6,5 år og jeg vil søge om dispentation på baggrund af dette ?

Hvilke dokumentation skal gives med skal mine uddanelsesbeviser samt lejekontrakt , vielsesattets , pas kopiere, udtalelses fra kommunen som jeg har fået , ansættelseskontrakt fra mit arbejde er der andet ?

Og jeg fik for 4 år siden et boligindskudslån har det noget at sige ? samt har noget gæld til licens?

Har meget hurtigt brug for hjælp

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Vigtigt hurtigt brug for hjælp.

Indlæg af mh1 » 11.05.2016 20:53:51

I kan aflevere ansøgningen, så snart I har vielsesattesten i hænde.

Læs vejledningen og tjeklisten nederst på ansøgningsskemaet, og tjek så at du/I har vedlagt alt det dokumentation, der ønskes:

https://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/ ... oering.pdf

Du behøver ikke medsende uddannelsesbeviser.

Tag jer god tid til at udfylde skemaet, print gerne et par ekstra stykker ud, hvis I kommer til at sætte kryds et forkert sted.
mh
Rådgiver for ÆUG

Arac

Indlæg af Arac » 11.05.2016 20:57:18

Hvordan er det så med det processuelt ophold? Må han blive når ansøgningen er indgivet eller skal vi afvente svar på det?

Og hvad er chancerne taget i betragtning af min datters alder

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 12.05.2016 10:09:08

Hvis man skønner, at der bliver givet positivt svar, vil han få processuelt ophold.

Mht. chancen for dispensation, vil jeg være forsigtigt optimistisk.
mh
Rådgiver for ÆUG

Calle2

Indlæg af Calle2 » 12.05.2016 10:48:56

Mht. lånet til boligindskud, så kommer det an på hvilken lov det er givet efter. Er det samme lov som man får boligstøtte efter, så skulle det være uden betydning. Nu har du så fået kontanthjælp, så det ender med at blive helt ligegyldigt. Jeg tvivler i hvert fald på, at størrelsen af den hjælp du har fået, har nogen betydning for om der kan gives dispensation eller ej.

Gæld til licens? Bare du har en aftale omkring at få den afviklet, så betyder det ikke noget. Kun hvis du har ladet stå til og ikke snakket med dem, kan det have en indflydelse. Tænker dog igen, at det må falde ind under samme dispensationsmulighed som for kontanthjælpen (uden dog at vide det med sikkerhed).

Arac

Indlæg af Arac » 12.05.2016 14:28:53

Skal man afvente svar fra udlændingeservice angående processuelt ophold ? Eller hvordan foregår det ?

larsmand

Indlæg af larsmand » 16.05.2016 12:06:58

At du for 4 år siden modtog et lån er i denne forbindelse ligegyldigt, da man kun medregner hvad der er sket indenfor de sidste 3 år.
Man kan indlever ansøgning om FS sammen dag som man har sin vielsesattest.
Processuelt ophold gives normalt ved ansøgningen og er ikke noget man normalt venter på .
Gæld til licens?.... Betyder intet i forbindelse med FS... Man kigger slet ikke på hvilken gæld du måtte have og til hvem.

Calle2

Indlæg af Calle2 » 16.05.2016 18:12:47

Ah ja - beklager. Det omkring lånet er først ved permanentopholdstilladelse, at det kunne blive relevant.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 13.06.2016 13:26:11

Arac skrev:Skal man afvente svar fra udlændingeservice angående processuelt ophold ? Eller hvordan foregår det ?
Ja efter cirka 4-7 måneder afgør Udlændingestyrelsen, om sagen kan behandles, eller om den skal afvises. Typisk fordi man ikke havde lovligt i Danmark, da man søgte. Hvis den kan behandles, får man et brev, hvor der står, at man har processuelt ophold. Hvis ikke får man et brev, hvor der står, at man øjeblikkeligt skal udrejse, da man allerede opholder sig ulovligt i Danmark.

Det er ens eget ansvar at sikre sig, at ansøgningen kan behandles, således at man ikke uforvarende kommer til at opholde sig ulovligt i Danmark i månedsvis. Konsekvensen af et ulovligt ophold vil være 5 års visumkarantæne. Hvilket betyder, at den næste ansøgning om familiesammenføring må afleveres fra ens hjemland.

Besvar