Besøgsvisum i hus
Besøgsvisum i hus
Hejsa.
Min kone ankommer i morgen onsdag fra Filippinerne på et besøgsvisum. Cool.
1. Hvad er det næste skridt jeg skal gøre for at få FS?
2.Vi er blevet gift på Filippinerne og jeg fornemmer at vi skal have det registreret. Hvordan gøres dette?
3. Vi har en søn sammen. Hvor skal han registreres og hvordan?
Min kone ankommer i morgen onsdag fra Filippinerne på et besøgsvisum. Cool.
1. Hvad er det næste skridt jeg skal gøre for at få FS?
2.Vi er blevet gift på Filippinerne og jeg fornemmer at vi skal have det registreret. Hvordan gøres dette?
3. Vi har en søn sammen. Hvor skal han registreres og hvordan?
Venligst
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Besøgsvisum i hus
Hvis du har vielsesattesten og har fået den legaliseret, så går du bare ned og registrerer dit ægteskab nu i dag.
Dit barn får du registreret ved at gå til Borgerservice med den oversatte og legaliserede fødselsattest - medbring barn og mor.
Dit barn får du registreret ved at gå til Borgerservice med den oversatte og legaliserede fødselsattest - medbring barn og mor.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Filippinerne er ikke apostilleland, så det er den kringlede metode.
Formodentlig skal dokumentet først til det filippinske udenrigsministerium, evt. en anden myndighed. Dernæst skal det til den danske repræsentation for endnu et stempel. Hvis dokumentet (også) er på engelsk, behøver det ikke oversættes.
Formodentlig skal dokumentet først til det filippinske udenrigsministerium, evt. en anden myndighed. Dernæst skal det til den danske repræsentation for endnu et stempel. Hvis dokumentet (også) er på engelsk, behøver det ikke oversættes.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Nå, jeg har været forbi kommunen og jeg er nu registreret og vores søn har nu fået et CPR#.
Dog er vores ægteskab bare blevet registreret med hver vores navne i systemet sagde de, for de kunne ikke se en dokument at vi havde lavet et navneændring. (På vores vielsesattest fra Filippinerne står hver vores gamle navne i.) Så før at det ville ses at min kone og jeg nu har ændret navn skulle vi have et bevis for det. Men da min kone skulle have nyt pas på Filippinerne har hun fremvist dokumentation fra CFO, hvor hendes nye navn står i. Så jeg er ikke klar over hvad der kræves fra kommunen og det så heller ikke ud til at ham jeg talte med selv var klar over det. De sagde et eller andet der kunne bevise at vi har ændret navn.
Er der nogen der været igennem dette før og hvilket bevis er gyldigt?
Dog er vores ægteskab bare blevet registreret med hver vores navne i systemet sagde de, for de kunne ikke se en dokument at vi havde lavet et navneændring. (På vores vielsesattest fra Filippinerne står hver vores gamle navne i.) Så før at det ville ses at min kone og jeg nu har ændret navn skulle vi have et bevis for det. Men da min kone skulle have nyt pas på Filippinerne har hun fremvist dokumentation fra CFO, hvor hendes nye navn står i. Så jeg er ikke klar over hvad der kræves fra kommunen og det så heller ikke ud til at ham jeg talte med selv var klar over det. De sagde et eller andet der kunne bevise at vi har ændret navn.
Er der nogen der været igennem dette før og hvilket bevis er gyldigt?
Venligst
I Filippinerne, kan en gift kvinde vælger at bruge sin mands efternavn automatisk lige efter brylluppet. Hun har kun at indsende sit vielsesattest til de relevante myndigheder til at ændre hendes efternavn i deres registre. Hvad din kone kan gøre, er at ansøge om en navneændring, når hun har fået sin opholdstilladelse. Det er, hvad jeg gjorde. Desværre, vil du nødt til at betale 550 kroner for en navneændring.
Aha, ok. Tak for svaret.
Jeg troede at det vi ikke havde det samme navn ville være et problem for at lave en FS.
Jeg troede at det vi ikke havde det samme navn ville være et problem for at lave en FS.
Venligst