Vielseskontrakt
Vielseskontrakt
Hej alle...
Jeg er blevet viet i slut marts i udlandet - hvad skal jeg gøre her i DK for at bekræfte ægteskabet?
Vi regner nemlig med at min mand kommer på besøg i løbet af de kommende måneder.
Jeg er blevet viet i slut marts i udlandet - hvad skal jeg gøre her i DK for at bekræfte ægteskabet?
Vi regner nemlig med at min mand kommer på besøg i løbet af de kommende måneder.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Vielseskontrakt
Er din vielsesattest blevet legaliseret i vielseslandet? Ellers skal den legaliseres og oversættes, medmindre den er på engelsk eller et af de skandinaviske sprog.
Når det er klaret, går du til borgerservice og registrerer dit ægteskab.
Når det er klaret, går du til borgerservice og registrerer dit ægteskab.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ja det er den. Har dog kun den scannede udgave er dokumentet pt. Er det nok?
Tusind tak for dit svar
Tusind tak for dit svar
Jeg blev bedt om at indsende en scannet udgave af min på folkeregister@kff.kk.dk, på min attest er der stempel og afgiftsfrimærker fra både justitsministeriet og udenrigsministeriet på originalen og den oversatte version, men jeg fik svar efter et par dage at jeg de ikke kan registreres da der ikke er et stempel fra den Danske Ambassade i Tunis. Der i øvrigt ikke findes!
Nu har jeg oplyst dem om at der ikke findes nogen dansk repræsentation i Tunesien der stempler officielle dokumenter... Nu er gode råd dyre :S
Nu har jeg oplyst dem om at der ikke findes nogen dansk repræsentation i Tunesien der stempler officielle dokumenter... Nu er gode råd dyre :S
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Prøv at ringe til hende her:
Danmark har ingen ambassade i Tunesien, Margit Thomsen er rejsende Ambassadør med bopæl i København, tlf.: 33920321.
Danmark har ingen ambassade i Tunesien, Margit Thomsen er rejsende Ambassadør med bopæl i København, tlf.: 33920321.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg fik stempel på min tunesiske vielsesattest fra det danske konsulat i Tunis. Så tjek deres adresse mm ud via UM's hjemmeside.
Hej Mille, hvornår var det? Jeg har nemlig snakket med den rejsende ambassadør for Tunesien, og hun sagde det er et problem og hun er igang med at undersøge sagen.Mille72 skrev:Jeg fik stempel på min tunesiske vielsesattest fra det danske konsulat i Tunis. Så tjek deres adresse mm ud via UM's hjemmeside.
Men pt. Sidder jeg fast pga det skide stempel