Jeg har et problem og håber på at få hjælp fra jer andre.
Jeg er gift, og har boet i Danmark i ca. 2 år. Skal snart søge om forlængelse af min opholdstilladelse. Men i morgens fik jeg at vide at min mand vil skilles fra mig. Dejligt, lige nu når stresset er på sådan et højt niveau og jeg er i fuld gang med at læse til mine eksamener.
Min situation er følgende: jeg er 30, er uddannet jurist fra mit eget hjemland, men er også i gang med at tage en kandidatuddannelse på Københavns Universitet. Jeg har startet i februar måned. Jeg har bestået Dansk 3, studieprøven og taget kursus i Dansk historie, kultur, samfund...kan desværre ikke huske det rigtige navn. Min sagsbehandler i kommunen siger at de har ikke noget de kan tilbyde mig, og at de vil kun kontakte mig hvis jeg dropper ud af mine studier. Da jeg var teenager, har jeg boet i landet fra 1993-1997. Gik i dansk skole osv.
Mit spørgsmål er hvor gode chancer har jeg for at blive i landet? Hvordan foregår en inddragelse procedure, og hvor lang tid tager det? Kan jeg fx søge om studie - opholdstilladelse, og betyder det så at jeg skal betale for hver semester? Nu får jeg SU.
Hjælp, hjælp, hjælp!!
Tusind tak...mvh!!