Min samlever (EU borger) og min datter har fået familie sammenføring iht. EU-opholdsbekendtgørelsen. (§13). (Der er ikke noget forsørgelseskrav da vi har bægge boet og arbejdet i tredje EU land i Ca. 5 år)
So far so good!
- Jeg havde den opfattelse at dette er en tidsubegrænset opholdstilladelse. Eller i al fald så længe at vi er partnere. Skulle dette ske ville min partner og min datter vel i så fald søge om ophold igen? Og hvad er så chancen for dette hvis hverken min partner eller datter er danske statsborgere?
- Hvis jeg tager fejl og at det ikke er en tidubegrænset opholdstilladelse, er der således noget med at min partner kan ansøge om en sådan tilladelse efter 5 år uden at have været til byrde for det offentlige?
- Alt efter om spørgsmål 1 eller 2 er rigtigt, kan min partner i så fald søge om kontanthjælp uden at det skader hendes fremtidige forhold i landet? Eller er der andre ydelser hun kan ansøge om i forbindelse med graviditet? (og hvilket) Altså, skal hun bruge 5 år uden at være til byrde for nogen til noget? Eller er det lige meget.
- Hvornår kan min partner ansøge om dansk statsborgerskab? Og min datter som er født i "tredje" EU land, hvordan/hvornår kan hun opnå dansk statsborgerskab?