Flytte til Sverige

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Shahbaz

Flytte til Sverige

Indlæg af Shahbaz » 12.11.2017 15:43:35

Hej ÆUG

Jeg har familiesammenført min ægtefælle til Danmark og hun har fået 2 års tidsbegrænset opholdstilladelse. Mit spørgsmål tager udgangspunkt i om det er muligt, at jeg kan flytte til Sverige og tag min kone og barn med derover? vil det have noget effekt på min kones opholdstilladelse ? er det muligt, at starte familiesammenførings sag i Sverige for min kone, da hun allerede har fået tidsbegrænset opholdstilladelse i Danmark?
Mvh.
Shahbaz

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Flytte til Sverige

Indlæg af mh1 » 24.11.2017 10:41:55

Hvis du er dansk eller anden EU-borger, kan du flytte dig selv og familien til Sverige ved hjælp af EU-reglerne.

Det gør ingen forskel at din kone har dansk opholdstilladelse, da den KUN gælder til DK. Den vil bortfalde i samme øjeblik, hun melder sig udrejst til Sverige, således som hun - og du - har pligt til at gøre, enten ved at meddele det til det danske folkeregister, eller ved tilmelding til det svenske/anmodning om svensk opholdskort.
mh
Rådgiver for ÆUG

DortheM

Re: Flytte til Sverige

Indlæg af DortheM » 24.11.2017 11:21:12

Hvorfor flytte til Sverige når din kone har fået opholdstilladelse i Danmark?

Besvar