Hej allesammen!
Jeg mindes at have set et link med ventetider paa visum de forskellige omraader i Sverige.
Det er nu vores tur til at lede efter en bolig i Sverige og vi vil gerne flytte et sted hen hvor ventetiden er forholdsvis kort, idet min kommende mand vil begynde at arbejde hurtigst muligt, dvs. Malmö er udelukket.
Er der mon nogen der ved hvor denne liste ligger, eller kan foreslaa en by hvor man ikke skal vente saa lang tid (jeg aner ikke noget om svensk geografi)? Har kigget paa migrationsverket.se men kan umiddelbart ikke finde det.
Ventetider
Migrationsverket er gået over til et andet system. Tidligere (indtil i fjor) var der store regionale forskelle på sagsbehandlingstider, men det er ikke længere tilfældet, nu hvor sagsbehandlingen er blevet mere centraliseret og målsætningen om højst seks måneders sagsbehandling ved ansøgning om opholdstilladelse på baggrund af et nyetableret forhold virker til at holde.
Du taler om visum, men jeg går ud fra, du mener opholdstilladelse? Visum klares jo som regel på ambassaderne i løbet af ganske kort tid.
Målsætningen om seks måneder gælder ved familiesammenføring efter Sveriges nationale regler. Ved brug af EU-reglerne er målsætningen tre måneder.
Du taler om visum, men jeg går ud fra, du mener opholdstilladelse? Visum klares jo som regel på ambassaderne i løbet af ganske kort tid.
Målsætningen om seks måneder gælder ved familiesammenføring efter Sveriges nationale regler. Ved brug af EU-reglerne er målsætningen tre måneder.