Vi søgte efter begge regelsæt i Sverige og min mand har for en uge siden fået 5 års opholdskort i Sverige efter 5,5 måneders sagsbehandlingstid hvilket vi er rigtige glade for og tusind tak for al den hjælp som man har kunnet få her inde
MVH Bahar
Har din mand ikke fået opholdstilladelse efter begge regelsæt? Det er absolut nemmest, at søge permanent efter de svenske regler og allerede efter 2 år fremfor at vente.Bahar skrev:Hej
Vi søgte efter begge regelsæt i Sverige og min mand har for en uge siden fået 5 års opholdskort i Sverige efter 5,5 måneders sagsbehandlingstid hvilket vi er rigtige glade for og tusind tak for al den hjælp som man har kunnet få her indemen jeg har lige et spørgsmål er der mulighed for at vi måske kan skifte til svenske regler da min mand så kan få permanent opholdstilladelse efter 2 år ? og hvis det er muligt hvordan skal vi så gøre dette ? eller er det bedst at vente de fem år i Sverige og søge både PUK og PAS samtidig ?
MVH Bahar
Tak for svaret men min mand har kun fået opholdstilladelse efter EU reglerne vi har ikke hørt noget fra de svenske regler i lang tid men jeg har læst at efter to års bopæl i Sverige så kan min mand også søge om permanent opholdstilladelse selvom han har et EU kort ?mfewk skrev:Har din mand ikke fået opholdstilladelse efter begge regelsæt? Det er absolut nemmest, at søge permanent efter de svenske regler og allerede efter 2 år fremfor at vente.Bahar skrev:Hej
Vi søgte efter begge regelsæt i Sverige og min mand har for en uge siden fået 5 års opholdskort i Sverige efter 5,5 måneders sagsbehandlingstid hvilket vi er rigtige glade for og tusind tak for al den hjælp som man har kunnet få her indemen jeg har lige et spørgsmål er der mulighed for at vi måske kan skifte til svenske regler da min mand så kan få permanent opholdstilladelse efter 2 år ? og hvis det er muligt hvordan skal vi så gøre dette ? eller er det bedst at vente de fem år i Sverige og søge både PUK og PAS samtidig ?
MVH Bahar
Tak for svaret vi må bare vente og se om ik vi os får svar fra de svenske reglerKim P. Nyberg skrev:Din antagelse er korrekt. Du må dog forvente lang sagsbehandlingstid på uppehållstilstånd. Så I kunne jo eventuelt vente til uppehållstilstånden kommer og derpå meddele Migrationsverket, at I ønsker at se bort fra EU opholdskortet.