For et par måneder siden flyttede vi ind i en ny lejlighed i Fosie området. Vi er dog først reelt begyndt at bo i lejligheden for en 4 uger siden, da vi har været ude at rejse flere gange i løbet af ca. 4 måneder. Desuden har vi opholdt os meget begrænset i vores lejlighed, udover overnatning, da både job, familie, venner og bekendte befinder sig i Danmark. Jeg har hørt fra naboer i området, at de troede at mig og min kone havde blot lejet lejligheden, men boede reelt i Danmark (dvs. de mente pro forma), da de aldrig rigtig så os i området eller omkring lejligheden. Men, nu boer vi der altså reelt, da vi pt. ikke er ude at rejse.
Men, så kommer det uhyggelige …
Anyway, det kan være det lyder som en dårlig gyser film, men det jeg vil spørge om i denne forbindelse – kan det være skatteverket, migrationsverket eller andre som har i sinde at tjekke om der er tale om pro forma lejlighed? Eller måske bare en indbrudstyv i amatør-klasse? Er der andre af jer, som har hørt eller oplevet noget lignende? Jeg har intet at frygte, men det er altså ubehageligt, at der er folk som ringer på dørtelefonen på det tidspunkt, især når det er sket, mens min kone var alene hjemme.
Det der undrer mig, er at præcis kl. 00:00 bliver døren til opgangen låst automatisk og man skal benytte nøgler for at kunne komme ind. Og siden der bliver ringet på dørtelefonen bare lidt over midnat og at det er sket flere gange på kort tid, må det været noget organiseret, og ikke bare noget tilfældigt!?
Eller hvad…?