Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg har boet i Malmø siden 1.juli 2009. Blev gift i November 2009, og min kone kom til Sverige i Feburar 2010. I maj 2010 fik hun sit opholdskort.
I dag bor vi i malmø .. Da jeg ikke selv havde råd til at købe en lejlighed, fik vi lov til at bo sammen med min bror og hans kone, der har en stor 4 værelses lejlighed. Og da huslejen var dyr i forvejen og min bror ikke kunne klare at betale det hele selv, blev vi enige om at jeg betalte halvdelen til ham, sådan så vi delte udgifterne.
Det betyder også, at når regninger kommer ind af døren, så står alt på min brors navn. Jeg plejer at betale et fast beløb til ham hver måned, så han selv kan betale dem. Men nu har jeg læst at for at flytte tilbage til DK efter EU krav, så kræver US, at man kan dokumentere sit reelt ophold. Det har jeg jo, dvs jeg bor i Malmø og arb i DK, men regninger kommer jo på min brors navn og ikke mit, så hvordan kan jeg dokumentere overfor US at jeg bor i Malmø?
Alternativ tænkte jeg på at finde noget selv i Malmø, en leje lejlighed på 1 år, og så gemme alle kvitteringer, husleje, el varme, diverse indkøb osv..og derefter søge tilbage. Men er det nok ? Hvor langt tilbage kigger de på med henblik på kvitteringer og dokumentation ?
Havde ellers gemt kvitteringer for de indkøb jeg selv havde foretaget, men selve teksten på dem er ved at være slidt op, så det ligner bare hvide blanke papirer...
Var ikke klar over at man skulle gemme kvitteringer på alt..Normalt når jeg køber ind, så gemmer jeg ikke kvitteringer, med mindre det er store køb , hvor der følger en form for garanti med..
Håber der er folk herinde der kan hjælpe mig, så jeg kan komme videre..