Er en midlertidig opholdstilladelse givet i forventning om at den pågældende formodentlig har tænkt sig at leve resten af sit liv i Danmark?fundiver199 skrev:Der er jo netop ikke tale om ikke at udstede en tilladelse på baggrund af en ansøgning. Der er tale om ikke at forlænge en eksisterende tilladelse, der er givet med henblik på permanent ophold dvs. i forventning om, at den pågældende formentlig har tænkt sig - og skal have mulighed for - at leve resten af sit liv i Danmark.
At konsekvensen er den samme, gør det altså ikke juridisk set til fuldstændig det samme...Det ved du også godtfundiver199 skrev:Så ja det er juridisk set fuldstændigt det samme at afslå en afsøgning om forlængelse af ægtefællesammenføring som at foretage en inddragelse mellem de tidspunkter, hvor der skal ske forlængelse. Konsekvensen er jo ligesom også den samme, ikke sandt? Nemlig at ægtefællen må forlade Danmark.
Ja hvis du mener at det hjalp på hans forvirring at skrive at han ikke behøver at tage sig af de gældende regler om selvforsørgelse, fordi at en direktør hos us har sagt det, ja så fovirrer mit forsøg på at drage en analogi nok.fundiver199 skrev:Og lad nu være med at blande kørekort og alt muligt andet irrelevant ind i diskussionen. Du forvirrer bare trådstarteren, som befinder sig i en svær nok situation i forvejen.
Med mindre at den udtalelse er offentlig tilgængelig på us side, så den kan bruges i en klage, i fald at spørgerens kone alligevel skulle få afslag på det grundlag, på trods af hvad direktøren siger, så er den altså ikke meget værd.
Jeg har ikke samme tillid til at us holder mundlige "aftaler" som du virker til at have.
Hvis us vil give på skrift at det ikke vil give afslag, eller der kan komme et praksisnotat, så kan man begynde at tro på det.
Indtil da er det, efter min mening, mere forvirrende end godt, at bringe det op som svar til en spørger der, som du selv skriver, er i en svær nok situation i forvejen.
Må eller må han ikke modtage kontanthjælp? Jeg siger at han ikke må, og det baserer jeg på loven. Du siger at det nok ikke vil betyde noget, og det er på baggrund af at det har en direktør i us sagt?
Med mindre du vil lægge hovedet på blokken for at det ikke kommer til at påvirke ansøgningen om forlængelse negativt, på baggrund af en udtalelse til et møde hos us, forvirret det altså mere end det gavner. Men det er så bare min mening.