Håber på lidt venlige svar......
Jeg har været så heldig at finde en sød kæreste fra Filippinerne og går i tanker med at dette skal være "den eneste ene". Jeg er 47 år og er økonomisk godt forankret, ingen gæld overhovedet, og har haft fast arbejde i 25 år uden afbrydelse, hun er 39 år og har en lille pige på 4 år. Hun har ikke tidligere været i europa før, og vi har begge en ren straffeattest. Hun har heller ikke tidligere været gift.
Lige nu er hun i danmark på 90 dages touristvisa (siden den 3/5 2012). Hun har medbragt div. papirer fra filippinerne..., dåbsattest, attest på at hun ikke er gift, osv...
Jeg må tilstå, blot det at søge visa for hende til at komme til Danmark har været et helvede
Min største bekymring er hvordan vi får hendes barn til Danmark og hvor lang tid dette vil tage.
Mit mål er at blive gift med hende og få hendes barn til Danmark hurtigst muligt
Jeg vil ikke have nogen som helst problemer med at kunne forsørge hende og hendes datter.
Spørgsmål:
Hvad skal vi gøre for at for at hun kan få opholdstilladelse i Danmark (hvis dette kræver at vi er gift, så antag at vi er det
Hvad skal vi gøre for at få hendes barn til Danmark hurtigst muligt
Der er sikkert ingen nemme svar til dette...., men hvis der kan beskrives en rækkefølge at gøre tingene i så vil jeg være glad..., og også hvis nogen kan fortælle hvor lang tid dette vil tage.
Mvh.
René
N.B. Jeg ved godt at det er muligt at søge i dette forum.., men der er så mange svar som aldrig lige passe 100% på ens spørgsmål..., så helst ingen "sure" opstød, på forhånd tak