US - "nye" tidsfrister ???

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Rie
Geografisk sted: Odder, Dk

Indlæg af Rie » 13.10.2008 18:17:09

Så lykkedes det endelig at komme igennem til sagsbehandleren - efter 1½ times uafbrudt ringen op. Hun var nu mægtig flink i modsætning til vores forrige :? Hun fortalte, at vi har fået Fs og papirene ligger til udskrivning og burde være her om et par dage :D FEDT!!!

Men alligevel har jeg det lidt sådan, at jeg ikke rigtig tør at tro på det før jeg ser det på skrift :? Håber det bliver snart.

Samara - jeg kender det godt - er selv i lidt samme situation - min pension blev nedsat da vi blev gift (nu er vi jo to om udgifterne - haha) så nu får vi godt nok lidt mere end jer - 8500 kr om måneden til to voksne og to teenagere før de faste udgifter - det er lidt hårdt - håber snart det får en ende.

Knus herfra Rie
Hvis det passer at modgang gør stærk, så må formålet med US være at producere supermænd :)

Samara
Geografisk sted: Aalborg - snart Sverige
Kontakt:

Indlæg af Samara » 13.10.2008 19:14:36

Tusind tak for dine varme ord - Det varmede virkeligt dybt inde i mit hjerte. Og ja det er rigtigt at vores forhold er blevet styrket, men det er alligevel hårdt at holde hovedet koldt når man bare skal vende hver evige eneste krone og øre :oops:

Jeg ringede og rykkede igen idag - og efter en lang samtale og en masse brok fra mig så lovede vores sagsbehandler at han nok skulle kigge på sagen her og nu inde han gik videre til de næste :)

Jeg krydser fingre for at han holder det han har lovet os :wink:

MrsJones skrev:Kære Samara,

Åh hvor jeg dog føler med jer. Det må være så afskyelig hårdt at være i jeres sitiuation. Der skal kun være gode tanker herfra om at I endelig må få lov til at få ro og orden i jeres liv som i har RET til! :-)

Det du beskriver er det rædsels senarie vi har været så bange for at ende i og jeg kan ikke begynde at fatte hvor tærrende det må være for jer allesammen at være nødsaget til at leve på den måde.

Til tider har mine tanker lidt været at ville have sin udenlanske ægtefælle til DK og bare leve totalt normalt, ja nogengange virker det næsten som om det hele er skruet sådan sammen at de ønsker at 99% af de potentielle søgende om FS at de skal give op INDEN de overhovedet når så langt. Og hvis man kigger lidt kritisk på det, ja så skal der virkelig et kærlighedsforhold der siger ikke kun siger spar 2 men spar 2000000000000000 for at klare alle de ting der bliver smidt i éns retning. Både menneskeligt og økonomisk... og vel at mærke er det økonomi som gør de fleste forhold går i stykker.

Min mand og jeg og min søn må også leve af den lille indkomst jeg har og samtidig har vi været nødsaget til at have 2 huslejer og mega transport udgifter men da min mand kun må arbejde i Sverige men at det så ville betyde vi aldrig så hinanden og derved egentlig ikke ville have noget ægteskab, ja så valgte vi begge to hinanden og familien over økonomien... men for pokker det er HÅRDT!!! Åh hvor vi ved hvor det kan hænge én ud af halsen at de i kommunerne regner OVERLEVELSESHJÆLP ud fra at man som voksen har 60 kr til mad og dagen og børn 25-30 kr... dvs vi som 2 voksne burde have ca 150 kr om dagen til mad... Manner en joke... vi er HELDIGE hvis vi når op på det halve pr. dag, så det kan godt være 25-øren er udgået, men vi bliver ved med at være nød til at vende dem indtil min mand får hans opholdskort her i DK og endelig kan få lov til at arbejde som HAN også ønsker mega meget.

Men på sin vis er jeg stolte over vi faktisk har klaret os og stadigvæk gør det. Og når jeg som jer også ser at selvom det er så uoverskueligt, ja efter så lang tid at være blevet syltet i systemet, ja så er dig og din mand jo sammen og jeres kærlighed har overlevet det ene overgreb efter det andet... Hvor smuk en kærlighed må I dog have!! :) Og hvor må I være stolte af jerselv over I faktisk stadigvæk holder fast i hinanden og jeres familie og jeres RET TIL AT VÆRE NETOP DÈT.... :)

Jeg kender godt det at man kan være totalt nede i kulkælderen over det hele bare ikke rigtig vil som man selv gerne ville... Vi HÅBER sådan det er sandt det der stod i det kvitteringsbrev vi fik med at vi skulle få svar om FS senest i slutningen af November, fordi vi faktisk er kommet i problemer men min mands studie visa i Sverige fordi han har giftet sig med mig og dermed er blevet mere knyttet til denne verdensdel... SUK man kan sgu da heller aldrig være i FRED i det her system :cry: :x :roll:

Jeg tror der er mange herinde som kan nikke genkendende til dine frustrationer og følelser omkring alt dette. Chin up sweetie :wink: Der er ikke andet at gøre end at blive ved med at kæmpe for kærligheden... og kærligheden vil sejre... for det SKAL altså bare :lol: :) :D

Held og lykke med det hele.
Knus,
Mrs Jones

Rie

Indlæg af Rie » 15.10.2008 10:11:44

YES! Jeg står med opholdstilladelsen i hånden - og det utrolig er, at der er ingen bankgaranti og bolig- og forsøgelseskrav er fraveget . . . og jeg har ikke en gang søgt om dispensation, men det er pga mine særbørn. Nu skal der fejres og min mand skal på arbejde :D

Håber at tage til Kbh på lørdag, men da der ikke er nogen busser skal jeg gå 5 km hjem kl "bip" om natten :?

Knus Rie

ps idag er vi supermænd - eller sådan føles det i hvert fald :wink:
Hvis det passer at modgang gør stærk, så må formålet med US være at producere supermænd :)

hfb

Indlæg af hfb » 15.10.2008 12:23:24

Stort tillykke med det :D

Lige nu er 5 km ikke et problem. Du har vel en masse ny energi :wink:

Amichka
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Amichka » 15.10.2008 15:06:29

Rie skrev:YES! Jeg står med opholdstilladelsen i hånden - og det utrolig er, at der er ingen bankgaranti og bolig- og forsøgelseskrav er fraveget . . . og jeg har ikke en gang søgt om dispensation, men det er pga mine særbørn. Nu skal der fejres og min mand skal på arbejde :D

Må jeg spørge noget? Skrev du endelig til Ministeriet? hvis ja, Hvad sagde de? Har klagen hjulpet at rykke din sagsbehandler?

Stor tyllykke :wink:

Rie

Indlæg af Rie » 15.10.2008 16:05:13

til hfb - masser af energi, problemet er mere, at det er af en mørk skovvej med al for hurtig kørsel af de biler der kommer. Prøver nu på at finde logi hos venner på sjælland :)

til Amichka - jeg nåede ikke at sende noget, det var skrevet, men jeg ville afvente en evt samtale med sagsbehandleren. se ovenstående indlæg :) Det pudsige er nu, at det er en helt tredje der står som sagsbehandler på OT - men . . . who cares

HopefuLL

Indlæg af HopefuLL » 15.10.2008 16:16:41

Ville også lige selv ønske dig/Jer TILLYKKE med OT

MrsJones
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af MrsJones » 18.10.2008 10:37:04

Hej Samara,

Det var da så lidt. Jeg læste dit indlæg og kunne simpelhen ikke være det overhørigt :)

Ja det er smadder hårdt og man håber hele tiden på om det dog ikke snart må få en ende sådan man kan komme videre.
Her i hjemmet har vi ønsket 2 materielle ting MEGET MEGET MEGET længe, nemlig at få samlet penge sammen sådan Mr Jones efter snart 3 år ikke have set sin familie endelig kunne komme hjem på besøg og en opvaskemaskine :lol: Det er frustrende når det så er sådan at man ikke engang har penge til at spare op :shock: Jeg har flere gange prøvet om jeg dog ikke bare kunne spare 20 kr op om ugen, det virker jo som en ubetydelig sum... det har ikke kunnet lade sig gøre, vores økonomi er simpelhen for stram til at undvære selv så ubetydelig lille en sum :shock: :o :?

Jeg håber virkelig for jer at manden i US talte sandt sådan I endelig får en afgørelse og jeres papirer. Alt andet manglede virkelig bare.

Jeg beklager det lige har taget mig nogen dage at vende tilbage og svare på dit indlæg. Mine forældre er på besøg hvilket bare er rigtig hyggeligt, men så bliver pc-tiden nedprioriteret meget kraftigt *hehe*

Rigtig god weekend til dig og dine kære... :)

Held og lykke med det hele.
Knus,
Mrs Jones
Samara skrev:Tusind tak for dine varme ord - Det varmede virkeligt dybt inde i mit hjerte. Og ja det er rigtigt at vores forhold er blevet styrket, men det er alligevel hårdt at holde hovedet koldt når man bare skal vende hver evige eneste krone og øre :oops:

Jeg ringede og rykkede igen idag - og efter en lang samtale og en masse brok fra mig så lovede vores sagsbehandler at han nok skulle kigge på sagen her og nu inde han gik videre til de næste :)

Jeg krydser fingre for at han holder det han har lovet os :wink:
When God closes a door, Somewhere He opens a window :-)

MrsJones

Indlæg af MrsJones » 18.10.2008 10:39:25

ÅH så mange gange TILLYKKE Rie! Håber alt må komme til at gå dig og din familie godt. Hvor er vi bare glade på jeres vejne! :D
Rigtig god weekend :)
Knus,
Mrs Jones
Rie skrev:YES! Jeg står med opholdstilladelsen i hånden - og det utrolig er, at der er ingen bankgaranti og bolig- og forsøgelseskrav er fraveget . . . og jeg har ikke en gang søgt om dispensation, men det er pga mine særbørn. Nu skal der fejres og min mand skal på arbejde :D

Håber at tage til Kbh på lørdag, men da der ikke er nogen busser skal jeg gå 5 km hjem kl "bip" om natten :?

Knus Rie

ps idag er vi supermænd - eller sådan føles det i hvert fald :wink:

Samara
Kontakt:

Indlæg af Samara » 27.10.2008 13:54:04

Stort tillykke til jer der har fået jeres sag igennem. Hvor er jeg glad og lettede på jeres vegne!

Desværre er vores kedelige scenarie endnu ikke slut, fordi vores sagsbehandler ikke har kigget på vores sag som han lovede for 14. dage siden. Jeg ringede idag, og han var virkelig agressiv og flabet overfor mig, selvom jeg snakkede pænt og i en ordentlig tone. Jeg fik at vide det samme som jeg har fået at vide alle de andre gange.

Så nu.. 3 mdr efter vi har stillet garantien klager jeg til ministeriet, og i aften kontakter jeg også diverse´medier (eller det vil sige det er ikke mig der kontakter dem, men Mona Ljungberg der står i spidsen for organisationen "Støttekredsen for flygtninge på flugt" (min mand har været udsat for tortur mm. i sit hjemland, så hun har været på banen siden hans asyl sag..).

Jeg har bare lidt blandede følelser mht. medierne.. men nu må vi se.. :cry:

MrsJones

Indlæg af MrsJones » 27.10.2008 14:48:09

Kære Samara,

Hvor er jeg ked af at høre I bare ikke kan få lov til at få noget ro i jeres liv. Jeg håber sådan I endelig må få det I har krav på og komme videre med jeres liv. Herfra skal du ihvertfald vide der er mange ønsker og tanker til jer om at alt må gå jer godt.

Knus,
Mrs Jones

Amichka
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Amichka » 28.10.2008 12:22:28

Samara skrev:

Så nu.. 3 mdr efter vi har stillet garantien klager jeg til ministeriet,

Kære Samara:

Held og lykke med klagen til ministeriet; men I skal skynde jer til at gøre som snart som muligt. Vi klagede for næsten to måneder siden og vi venter stadig... tidfristen for vores sag i U.S var den 2 august.

I ministeriet har de også en stor rod i sagene som kommer fra U.S. Efter min mening -og det er bare min fornemelse-, U.S nyder et eller andet slags ustraffehed (?) eller immunitet i forhold til klager som er videresent til Ministeriet.
I hvert fald, er de meget mere høflige og søde end de I U.S når man snakke med dem i telefonen, selvom de kan også lide at lyve en gang i mellem for at slippe for at få skældud :wink:

Held og lykke!!! :D

HopefuLL

Indlæg af HopefuLL » 28.10.2008 23:38:02

EJ noget rod...

Det er så sørgeligt at høre...

Håber inderligt at det snart løser sig(for alle ventende par også)...

De bedste håbefulde tanker herfra

Samara
Kontakt:

Indlæg af Samara » 17.11.2008 01:20:41

Synes lige at jeg vil dele lidt positivt støv herinde.

I sidste uge ringede jeg igen til US for at snakke med vores sagsbehandler. Til min overraskelse får jeg så at vide at den pågældende sagsbehandler var holdt op og at vi nu havde fået en ny en, som havde tlf. tid hver tirsdag fra 12-15. Om tirsdagen ringer jeg så igen (til hans direkte nr) men det var umuligt for mig at komme igennem. Så skuffet læner jeg mig tilbage i sofaen og sukker over udsigten til endnu 3 mdr. med knas og riven i håret pga. US's behandlimgstider.

Idag da jeg åbner min mail får jeg nærmest et CHOK over at der ligger en mail merd overskriften "opholdstilladelse" - til at starte med, tror jeg at det er fra en eller anden journalist som jeg måske havde haft kontakt med i søvne haha. Men jeg åbner altså mailen - og sørme om det ikke er fra den nye sagsbehandler! Han har sendt os opholdstilladelsen via mail, og ville også sende den med posten. Også beklagede han self. også den lange ventetid, og at det self. ikke var acceptabelt på nogen måder (Jeg havde sendt endnu en klage til ministeriet om mandagen :lol: ).

Vi er glade nu! Det trælse er så at opholdstilladelsen er givet fr aden dato ministeriet dømte en omgørelse (21.dec. 07) hvilket betyder at den udløber 21. dec 09, så der går ikke så langtid inden vo skal fornye den igen ...

MrsJones

Indlæg af MrsJones » 17.11.2008 03:29:02

Tillykke med det :-)

Dejligt at høre det går fremad...

Knus,
Mrs Jones

Besvar