Flybilletter
Flybilletter
Hej
Min mand kommer lige fra den svenske ambassade i Tanzania, de har en aftale med Danmark og derfor skal visumansoegninger indleveres der. Han forsoegte at soege om visum til at komme og besoege mig i 3 maaneder fra 4. marts 2012. Vi afleverede alt hvad der er noedvendigt, efter hvad jeg kan laese paa nyidanmark.dk i hvertfald..
Men,men, men, de sendte ham hjem igen og sagde at vi skal koebe flybilletter foer vi kan ansoge.
Han har tidligere faaet et visum til at besoege mig og paa det tidspunkt tog behandlingtiden lidt laengere end forventet og jeg var nervoes for at de ikke kunne naa det inden tidspunktet for hans afrejse. Hende jeg talte med hos US (i Danmark) spurgte mig hvorfor vi dog allerede havde koebt flybilletterne foer vi fik svar og sagde at det ikke er et krav.
Nu er jeg saa lidt forvirret, for var ret sikker paa vi godt kunne vente med at koebe flybilletterne til efter de har godkendt visumet. Synes endda jeg har laest det her paa siden ogsaa at de ikke maa stille det krav men kan desvaerre ikke finde emnet hvor i det var skrevet. Mit spoergsmaal er derfor blot, kan de godt kraeve at vi koeber flybilletter foerst eller har den svenske ambassade (som set foer) bare ikke styr paa de danske regler?
Grunden til vi gerne vil vente lidt med at koebe dem er at vi ikke er sikre paa hvilken dato min mands uddannelse slutter og han kan selvfoelgelig ikke rejse foer.
Paa forhaand tak for hjaelpen
Min mand kommer lige fra den svenske ambassade i Tanzania, de har en aftale med Danmark og derfor skal visumansoegninger indleveres der. Han forsoegte at soege om visum til at komme og besoege mig i 3 maaneder fra 4. marts 2012. Vi afleverede alt hvad der er noedvendigt, efter hvad jeg kan laese paa nyidanmark.dk i hvertfald..
Men,men, men, de sendte ham hjem igen og sagde at vi skal koebe flybilletter foer vi kan ansoge.
Han har tidligere faaet et visum til at besoege mig og paa det tidspunkt tog behandlingtiden lidt laengere end forventet og jeg var nervoes for at de ikke kunne naa det inden tidspunktet for hans afrejse. Hende jeg talte med hos US (i Danmark) spurgte mig hvorfor vi dog allerede havde koebt flybilletterne foer vi fik svar og sagde at det ikke er et krav.
Nu er jeg saa lidt forvirret, for var ret sikker paa vi godt kunne vente med at koebe flybilletterne til efter de har godkendt visumet. Synes endda jeg har laest det her paa siden ogsaa at de ikke maa stille det krav men kan desvaerre ikke finde emnet hvor i det var skrevet. Mit spoergsmaal er derfor blot, kan de godt kraeve at vi koeber flybilletter foerst eller har den svenske ambassade (som set foer) bare ikke styr paa de danske regler?
Grunden til vi gerne vil vente lidt med at koebe dem er at vi ikke er sikre paa hvilken dato min mands uddannelse slutter og han kan selvfoelgelig ikke rejse foer.
Paa forhaand tak for hjaelpen
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Flybilletter
Der kræves ikke flybillet, men reservation. Ofte kan man lave en reservation gratis, dog med en frist på, hvornår billetten senest skal købes.
Her er en tjekliste fra det tyrkiske visumansøgningscenter (kravene til dokumentation er de samme!): http://www.denmarkvac-tr.com/English/pd ... _check.pdf
Her er en tjekliste fra det tyrkiske visumansøgningscenter (kravene til dokumentation er de samme!): http://www.denmarkvac-tr.com/English/pd ... _check.pdf
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ja, det var det der var problemet sidste gang. Alle de flyselvskaber jeg kunne finde hernede vil kun holde reservationen i en uge og der er min 10 max 15 arbejdsdages ventetid, og det er jo saa kun hvis den svenske ambassade tager beslutningen. Hvis de skal sende det til US i Danmark tager det jo en del laengere. Naa, jamen vi maa bare koebe billetterne saa og proeve at finde et selvskab hvor det ikke er alt for dyrt at aendre dem hvis det bliver tilfaeldet.
Tak for hjaelpen!
Tak for hjaelpen!
-
Jeg kan ikke se noget problem i jeres situation i at købe en billet allerede nu. Det må jo højest tage 60 dage at udstede visum, og der er mere end 60 dage til den planlagte rejse.
Tidligere var der ikke sat grænser for sagsbehandlingstiden, og dengang gav det god mening at vente med at købe en billet, til visum var bevilget. Men det gør det ikke i dag, med mindre der kan være tvivl om, hvorvidt visum overhovedet bliver bevilget. Og det kan der jo ikke i jeres tilfælde, når I både er gift, og din mand har været her før. Så er behandlingen af hans ansøgning en ren formsag, og bør derfor heller ikke tage mere end højest 15 dage.
Nu er en ambassade i Afrika måske ikke ligefrem det mest pålidelige og kompetente sted, man kan forestille sig, men hvis I selv har sørget for at aflevere en fuldt oplyst ansøgning med alle de nødvendige bilag, er det svært at se, hvordan det skulle være muligt for selv en ambassade i et afrikansk land at fucke en så simpel og rutinemæssig sag up
Tidligere var der ikke sat grænser for sagsbehandlingstiden, og dengang gav det god mening at vente med at købe en billet, til visum var bevilget. Men det gør det ikke i dag, med mindre der kan være tvivl om, hvorvidt visum overhovedet bliver bevilget. Og det kan der jo ikke i jeres tilfælde, når I både er gift, og din mand har været her før. Så er behandlingen af hans ansøgning en ren formsag, og bør derfor heller ikke tage mere end højest 15 dage.
Nu er en ambassade i Afrika måske ikke ligefrem det mest pålidelige og kompetente sted, man kan forestille sig, men hvis I selv har sørget for at aflevere en fuldt oplyst ansøgning med alle de nødvendige bilag, er det svært at se, hvordan det skulle være muligt for selv en ambassade i et afrikansk land at fucke en så simpel og rutinemæssig sag up
-
PS. Og inden jeg nu bliver beskyldt for "racisme", vil jeg skynde mig at sige, at jeg absolut intet har imod afrikanere. Men det er ikke de dygtigste ambassadører, der bliver sendt til en ambassade i et fattigt udviklingsland som Tanzania, hvis primære økonomiske interaktion med det land, som ambassadøren repræsenterer, består i udviklingsbistand.
Og det er heller ikke heeeeelt så let for ambassadøren at hyre kvalificeret lokalt personale, som det er i mere udviklede lande. Ligesom de økonomiske ressourcer, ambassadøren i Dar-Es-Salaam får tildelt, heller ikke er så store som dem, ambassadøren i New York eller Tokyo får tildelt.
Så derfor sidder der - sådan lidt groft sagt - nogle skuffede, desillusionerede og måske endda alkoholiserede ambassadører i udørker som Dar-Es-Salaam, og skal forsøge at få en ambassade til fungere med et lokalt personale, der ikke har begreb skabt om, hvad effektiv og moderne forvaltning vil sige, fordi de bor i et land, hvor folkeregister stadig er noget, der føres på en skrivemaskine i et lille rodet kontor, hvor en vifte kører rundt i loftet.
Og det er heller ikke heeeeelt så let for ambassadøren at hyre kvalificeret lokalt personale, som det er i mere udviklede lande. Ligesom de økonomiske ressourcer, ambassadøren i Dar-Es-Salaam får tildelt, heller ikke er så store som dem, ambassadøren i New York eller Tokyo får tildelt.
Så derfor sidder der - sådan lidt groft sagt - nogle skuffede, desillusionerede og måske endda alkoholiserede ambassadører i udørker som Dar-Es-Salaam, og skal forsøge at få en ambassade til fungere med et lokalt personale, der ikke har begreb skabt om, hvad effektiv og moderne forvaltning vil sige, fordi de bor i et land, hvor folkeregister stadig er noget, der føres på en skrivemaskine i et lille rodet kontor, hvor en vifte kører rundt i loftet.
Problemet var blot at vi ikke er helt sikre paa om det er muligt for ham at rejse den dag vi soeger visum fra da vi desvaerre ikke kan faa et svar fra hans college paa hvornar han uddannelse slutter. Men nej det er ikke noget kaempe problem overhovedet, ville bare foretraekke at vente lidt med at koebe dem da det er nemmere at "gaette" hvilken dag han kan flyve naar vi kommer taettere paa og derved undga at spilde penge paa at aendre flybilletter
Det var nu ikke saa meget fordi jeg er i tvivl om at vi faar visumet, der er saa vidt jeg kan se ikke noget der taler i mod det
Og det var netop derfor jeg ikke var helt sikker paa om de nu ogsaa maatte forlange flybilletter naar nu en dame i US sagde noget andet for 6 maaneder siden Men som sagt, intet problem, ville bare lige hoere..
Det var nu ikke saa meget fordi jeg er i tvivl om at vi faar visumet, der er saa vidt jeg kan se ikke noget der taler i mod det
Og det var netop derfor jeg ikke var helt sikker paa om de nu ogsaa maatte forlange flybilletter naar nu en dame i US sagde noget andet for 6 maaneder siden Men som sagt, intet problem, ville bare lige hoere..
Vi har også haft bøvl med selv samme ambassade. Tror der må være kommet ny personale for vi havde heller ingen problemer sidste gang vi søgte, men som det kan ses på et af mine tidligere indlæg ( 'sååå frustreret') så var det bestemt ikke nemt denne gang. Vi skulle dog ikke vise nogen flybillet, en reservation var nok! Det tog dem lang tid at give min kæreste hans visum! hvis jeg var dig ville jeg insisterer på at en reservation må være godt nok. Der står på deres hjemmeside at når man søger schengen visum til Danmark, så skal man have 'copy of flight itinary' det er jo ikke det samme som en flybillet!! Hvis man køber en flybillet online for man en flight itinary lige inden man betaler billetten, vi har før printet den ud og givet den til ambassaden uden faktisk at købe billetten. Når du ringer til ambassaden så sørg for at du taler med chefen! Der sidder en sød pige (Svensk tror jeg) og håndterer sagerne, men det er ikke hende der afgører det, så selvom hun siger noget er iorden sidder der altså en anden som afgører det hele, og som efter min opfattelse laver sine egne regler! Fra den dag konsulatet på Zanzibar sendte papirerne til Ambassaden i Dar, gik der ca et måned inden vi fik visumet, vi fik det på den dag han skulle udrejse et par timer efter flyafgang! ( heldigvis havde vi ikke købt flybillet)! venlig hilsen Joanna
-
Når I søger visum på en svensk ambassade, så følger ambassaden den svenske visumpraksis og ikke den danske. Og man kan næppe forlange, at servicemedarbejdere i US skal være inde i andre EU-landes visumpraksis. Så "damen i US" har nok fortalt jer om den danske visumpraksis, som så bare ikke er relevant for jer, fordi det er en svensk ambassade, der behandler ansøgningen.Jeannet skrev:Og det var netop derfor jeg ikke var helt sikker paa om de nu ogsaa maatte forlange flybilletter naar nu en dame i US sagde noget andet for 6 maaneder siden Men som sagt, intet problem, ville bare lige hoere..
Det er kun, hvis den svenske ambassade ikke er sikker på, om visum skal udstedes, at de sender sagen til US. Hvor den så bliver behandlet efter danske regler. Er de forvirret? Så bare vent til næste afsnit af Skum