Det eneste de har, er kopier af mine visummer. Hvad nu, hvis ansøgningen bliver afvist pga. manglende beviser...eller vil ambassaden kontakte os, hvis de synes, at der mangler noget?
Mvh.
Karina
Hej!Majbritt skrev:Hej K-India,
VFS tog heller ikke imod alle vores dokumenter, da vi søgte første gang. De tog vist et billede og kopi af vores visum, og der har ikke efterfølgende været nogen problemer i den forbindelse.
Blot til info blev min kæreste ringet op af ambassaden efter nogle dage og spurgt om nogle forskellige ting, bla. mine forældres navne, om jeg havde nogen søskende, og min og mine forældres adresse.
Best of luck.
Majbritt
Det ser ud til, at det samme sker her...virker lidt fjolletMarianne38 skrev:Hej
Jeg har også erfaring ift. afvist materiale. Jeg var med min forlovede på visumcentret i Ankara, og ville i den forbindelse aflevere billeder fra bl.a. vores forlovelsesfest. Denne dokumentation blev afvist. Efterfølgende ligger sagen nu i udlændingeservice - og de har som det sidste anmodet om præcis denne billeddokumentation. Så vil opfordre jer til at sende dem til US, hvis sagen behandles der.
Tak, og ja, vi gør heller ikke så meget andet, end at ryste lidt på hovederne, og så må kæresten jo bare ud på den 2000 km lange tur til Delhi. Et dyk i lommen, og en ekstra fridag...ren win-winclosed1 skrev:Ja sådan er tingene nogle gange . Men så har skranke paverne jo også noget at lave , Der er nogle mennesker i systemet ,der så gerne vil bestemme noget ,de har så bestemt at i alligevel skal vise feks. billeder . Så er deres dag reddet .
Held og lykke
Det forekommer da rimelig absurd, at man kan bede folk om, at møde til samtale op til 6 gange - jeg mener, man har jo også andet at lave - det koster både tid og penge! Min kæreste er rimelig træt af, at skulle rejse denne ene gang, når vi nu havde alle tingene med, og vi begge mødte op på VSF (jeg fik lov til, at komme med ind)...er godt klar over, at VSF blot sender materiale videre, og ikke har nogen ret til, at bestemme. Jeg tror nu ikke at man kalder ind flere gange i Delhi; det har jeg aldrig hørt om, ihvertfald. Man skulle jo synes, at når de nu har set ansøger in person en gang, så ville telefonopringninger kunne gøre resten.canielsen skrev:Ja skrankepaverne er da lykkelige for at kunne sende folk ud på en lang rejse igen, med dertil hørende dyk i lommenK-india skrev:Tak, og ja, vi gør heller ikke så meget andet, end at ryste lidt på hovederne, og så må kæresten jo bare ud på den 2000 km lange tur til Delhi. Et dyk i lommen, og en ekstra fridag...ren win-winMin kæreste i Tyrkiet har været ude for det samme, han fortalte sågar at han havde talt med andre ansøgere på ambassaden, som måtte komme igen op til 6 gange - det kan bare ikke være rigtigt.
Men efter en lille oprigning fra mig til udenrigsministeriet, blev han ringet op af ambassaen og fik besked på han ikke behøvede at komme igen for 3 gang. Dejligt for ham, men det kan ikke være rigtigt man skal gå den vej, før de behandler ansøgerne ordentligt.
Er der nogen der har erfaring med hvor lang tid der går, før US træffer en afgørelse i Visum sager? Har fået at vide det kan tage op til 60 dage, alt afhængigt af hvor mange ansøgninger der er.