Jeg kan altså ikke helt forstå hvad man kan regne med af ventetider. For jeg har forstået af de her aktuelle 7-9 ugers GENNEMSNITLIG ventetid, er fra US har registreret sagen. Men det er stadig et meget ukonkret tal i forhold til hvad man burde kunne forvente i Dagens Danmark. - Når man prøver at blive klogere herinde, synes jeg også det er svært, da det virker som om nogle betegner sagsbehandlingstiden fra den dag de har indleveret ansøgningen hos den danske repræsentation i udlandet, mens andre taler om tiden fra US har modtaget den, mens nogle taler om fra de indsendte spørgeskemaet. Jeg mangler lidt klarhed...
Jeg har indleveret mit spørgeskema for 2 uger siden nu. Fik ligesom andre også tilsendt det kort efter, jeg havde henvendt mig til US og spurgt til vores sag. Jeg gjorde dette lige efter ambassaden havde sagt sagen var sendt til registrering hos US. - Så det gik forholdsvis hurtigt

Men, - inden da havde vi også ventet over 2 mdr. fra indleveringen af visumansøgningen (på den danske repræsentation) til de sendte den til US. - Og ambassaden gjorde først dette efter vi havde henvendt os adskillige gange, da vi ikke kunne forstå hvorfor det trak ud. Vi vidste jo, at det under alle omstændigheder skal ind om US, når det er første gang min mand søger om visa. - Ambassaden manglede hver gang at få verificeret nogle af hans dokumenter, men til sidst fik de så alligevel registreret sagen hos US, selvom de sagde, de ikke var færdig med dokumenterne. - Men hvorfor foretager man ikke bare denne registrering med det samme??? - De kan vel på ambassaden rimeligt hurtigt finde ud af om sagen er af den slags, der skal ind omkring US. Så kan de arbejde videre med dokumenterne, mens sagen ligger i ventebunken 7-9 uger hos US?? - Det virker ret ineffektivt og ikke særligt dansk

- Positivt er det da at se, at man FORSØGER at gøre noget ved problemet, ved at US har indført nye effektive arbejdsgange inspireret af LEAN-metoden. -
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/nyheder/ ... besked.htm - Men vist ikke lige på besøgsvisumområdet. Hvorfor dog ikke??? - Det er da umenneskeskeligt, ikke at kunne lægge planer i sit liv og leve med uvisheden på nærmest ubestemt tid (
gennemsnitligt 7-9 uger plus ambassadens uberegnelige tid som man åbenbart slet ikke har sat nogle mål for!).
Men lige nu er der jo ikke andet at gøre end at væbne sig med tålmodighed og nøjes med at lægge meget kortsigtede planer (og især for min mand, der jo ikke har nogen anelse om, hvornår han skal ud at rejse...)
Hilsen CW (ups, det blev vist lidt langt!)