Online invitation af kæreste fra Thailand

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Incognito

Online invitation af kæreste fra Thailand

Indlæg af Incognito » 20.04.2015 18:45:01

Hej :)

Jeg har hørt at VFS i Thailand nogle gange kan være ret omstændig at have med at gøre, når det kommer til Visum invitationer og Visum ansøgninger.

Tager VFS med 100% sikkerhed imod en VU2 online Visa invitation?

Er der andre forholds- og sikkerhedsregler vi kan tage når hun tager hen til dem?

Jeg har i 2011 fået starthjælp for uge 42. Vil det have negativ indvirkning på invitationen?

Jeg har bare hørt, at der ofte er skrankepaver det sted. Så det ville være rart, at have et helt arsenal af ekstra dokumenter og beviser, hvis de begynder på at blive alt for "interessante". Vi gider ikke stress pga forsinkelser der ellers kunne være undgået. Det er nemlig derfor vi søger råd her :)

Og så et spørgsmål på side 2 i VU2 PDF dokumentet downloaded fra WU's hjemmeside da jeg lavede en online invitation. Det er på siden hvor hendes navn kun fremgår, og hvor der spørges om hun skal bo hos mig. Det drejer sig om feltet nedenunder hvor der bliver spurgt om en adresse. Men jeg kunne dog ikke hitte ud af, om det er min adresse (den hun skal opholde sig på) der bliver spurgt efter, eller om det er hendes egen adresse (for at verificere hende) der skal skrives der. Det står der nemlig intet om. Der står bare Adresse, Postnummer og By. Men jeg har jo ellerede skrevet min egen adresse på side 1 i VU2 onlne formularen. Hvilken adresse skal der så stå på side to på formularen?

fundiver199

Re: Online invitation af kæreste fra Thailand

Indlæg af fundiver199 » 21.04.2015 07:05:56

Der står:

"hvis nej" (til at hun skal bo hos dig),hvor skal ansøger (så) bo under opholdet?"

Når du nu læser det igen som gengivet her, er du så stadig i tvivl om, hvad der spørges om?

Det er selvfølgelig bedst at bruge online blanketten, da det er nemmest for alle parter. Og ja selvfølgelig accepteres den, den er jo netop lavet for at lette arbejdet med at behandle visumansøgninger.

På sigt må vi forvente, at det vil blive obligatorisk at benytte digitale selvbetjeningsløsninger som denne. Så man kan lige så godt vænne sig til at gøre det først som sidst.

Incognito

Indlæg af Incognito » 23.04.2015 06:33:10

Hej. Tak for dit hurtige svar. Der står ikke "hvis nej". Men når du skriver det på den måde, giver det mening for mig.

Kan jeg bare ringe derind og spørge om de gider at tilføje min adresse der, siden at jeg har misforstået det. Eller skal jeg lave en helt ny invitation? Hun er i Bangkok nu og skal søge visum i morgen.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 23.04.2015 09:47:25

"Hvis nej" betyder, at det kun skal udfyldes, hvis man har svaret "nej" til det forrige spørgsmål. Da hun skal bo hos dig, er der ikke behov for at oplyse nogen adresse på det andet sted, hvor hun skal bo. Og selvfølgelig behøver de ikke at få oplyst din adresse to gange. Så I behøver ikke gøre mere.

Besvar