Kan visum ansøges kun 15 dage før perioden det skal gælde fra? Behandlingstiden siges jo at være højst 15 dage hvis alt er i orden.
På forhånd tak for hjælpen
Ja. Formentlig er det slet ikke de samme medarbejdere, der udfører de to opgaver.gt84 skrev:Så det vil sige (og undskyld hvis det lyder som en gentagelse af mit spørgsmål), at jeg godt kan få legaliseret de Filippinske papirer der skal bruges ved ansøgning til vielsen i Danmark før afgørelsen om visum er godkendt?
Nej det er ikke forbudt at være forlovet.gt84 skrev:Jeg har også forstået at det intet gør at vi skriver at vi er forlovede?
gt84 skrev:Så lige en anden ting. Som jeg har forstået, skal jeg udfylde en invitation der hedder VU2 men hun skal også udfylde en "Shengen visa application form"; er det korrekt?
gt84 skrev:Skal disse bare afleveres sammen, eller skal jeg aflevere den ene og så min kæreste den anden? Kan den elektroniske udgave af VU2 anbefales?
Kun ambassaden selv kender deres praksis i sådanne detaljer. Jeg tror bestemt ikke, der er "garanti" for noget som helst, bare fordi man er gift.gt84 skrev:Vil det hjælpe hjælpe sagen at blive gift i Filippinerne eller er det stadig ingen sikkerhed for at sagen ikke bliver sendt til US?
Næppe. Det tager mindst 3 uger at blive gift, da der bla. er en obligatorisk ventetid, hvor andre kan gøre indsigelse mod ægteskabet. Desuden kræver det, at du har medbragt en ægteskabsattest fra Danmark.gt84 skrev:Måske det endda er hurtigere at gifte sig for derefter at søge familiesammenføring fra Filippinerne?
Ja så vil visum kunne blive udstedt for den periode, der er tegnet rejsesygeforsikring for (minus 14 dage) og i overensstemmelse med den nye flybillet.gt84 skrev:Ved du egentlig om hvor fleksible de er med hensyn til visum? Hvis jeg f.eks. søger 1 måned før afrejse men svaret først foreligger f.eks. efter 1½ måned, vil datoen for visum så blive rykket denne halve måned frem?