Som de fleste af jer nok ved, eller måske har lettere glemt,
Jeg ringede til us for at hører om det er nok jeg kommer med pengene i lufthavnen, da vi synes det er mange penge at min mand skal rejse med. Hende jeg snakket med (med alt respekt) var ikke en af de dygtigste og måtte hele tiden spørg en anden der også var der. Men hun sagde at det IKKE var nok jeg stod i lufthavnen og ventet med pengene, at min mand selv skulle have pengene med (kontant).. Men jeg skulle prøve at ringe til udenrigsministeret, da de vide mere om det, end us..
Så jeg ringede til udenrigsministeret og fik fat i en flink mand. Der sagde at selvfølgelig skulle min mand ikke rejse med penge kontant. At det havde han aldrig nogensinde hørt om.. Og blev ved med at sige at hvis jeg havde pengene med, så var det nok.. det andet var en fjer der var blevet til 10 høns...
Sluttet denne samtale, og var faktisk mere forvirret, for hvem af dem havde ret?? Gode råd var dyre. Så da jeg snakket med min mor sagde hun hvad med at ringede til told politiet.. De må jo vide det, når de har sådan nogen sager ca hver dag.
Så jeg ringede til toldpolitiet. Kom igennem til en høflig politimand. Fortalte historien for 3 gang. og han sagde det samme som ved udenrigsministeret at det var nok at min mand havde en bankudskrift med, hvis der var nogen problemer vil de kontakte mig (da jeg står og venter) og så skal jeg kunne fremvise pengene. Han sagde det var nok jeg bare stod og viftet lidt med dankortet. Men ellers var det en god ide at få et brev med fra min bank hvor der stod jeg havde de 2000 euro til rådighed. Og de havde også penge automater, hvor man kunne sætte kortet i og bevise at man havde de penge... Han sagde man IKKE skulle tage pengene med kontant, da der er utrolig mange lommetyve i lufthavnen.
Håber det har hjulpet alle som også er i vores situation..