Multiple visum - bekræftelse

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
K-india

Multiple visum - bekræftelse

Indlæg af K-india » 30.08.2012 14:41:51

Hej!

Min mand er dybt nervøs for, om der kan opstå problemer i immigrationen, fordi det kun er 3 uger siden, han ankom til Indien, inden han rejser ud igen (Han ankom til Dk 10/8 og rejste ud igen 25/8. Han forlader Indien igen d. 16/9...). Han har multiple visum frem til sidst i november, samt et stempel i passet hvorpå der står, at han har midlertidig opholdstilladelse i Dk ( At det så kun står på Dansk, og at immigrationen næppe forstår stemplet, er en anden sag ;) )
Han var nødt til, at tage hjem, da han blev syg inden han tog til Dk. Han kom i behandling inden han tog afsted, som har virket fint, men lægen anbefalede, at han tog tilbage til Indien for, at være sikker på, at alt er ok. Dette fandt vi umiddelbart som en billigere løsning end selvbetalt behandling i Dk ;)

Jeg kan umiddelbart ikke se, at han kan "holdes" tilbage, men for hans skyld, vil jeg da godt lige have min egen vide bekræftet;

Han kan ikke holdes tilbage fordi:

Han har gyldigt pas og visum samt en returbillet d. 26/9
Derudover har han i lommen - invitation fra mig og en vielsesattest, som godtgør, at han faktisk har en kone i Dk, som han gerne vil se :)
Altså, ser jeg ingen gyldig årsag til, at nægte ham udrejse

Han er bange for, at de vil holde ham tilbage pga.
- den korte afstand mellem rejserne
- at han har opsagt sit job, og dermed ikke har det job, som han opgav til ambassaden
- at nogle kunne give negativ info til immigrationen (Der er nogle af hans "venner", som IKKE synes, at det er ok med en dansk kone)

Jeg vurderer dog, at immigrationen ikke har tid til, at bruge tid på falske oplysninger (hvis der overhovedet skulle være nogen). Mht. job, så kan jeg ikke se, hvordan disse oplysninger skulle kunne nå ambassaden, ej heller kan jeg se, hvilken skade det i så fald ville kunne give...
At han rejser med så kort interval, har jo ganske reelle årsager...måske lidt dumt, at returbilletten er 26/9, men det er lovligt

Så for min kære mands skyld...har jeg styr på reglerne, eller har jeg overset noget?

Mvh.
Karina

soreng

Re: Multiple visum - bekræftelse

Indlæg af soreng » 30.08.2012 15:07:17

Du skriver imigrationen, men spørger så om eventuelle problemer ved udrejse. Er det når han forlader Indien du er nervøs, eller når han skal ind i Schengen?

Under alle omstændigheder har han et multiple entry visum, så han må rejse lige så mange gange frem og tilbage som han vil, så længe visummet er gyldigt, og han ikke opholder sig mere end 90 dage i Schengen i en periode på 6 måneder.

Hvis de danske myndigheder måtte ønske at inddrage hans visum, og de har en gyldig grund til det, så må de jo gøre det. Men indtil at de har gjort det, så er hans visum jo gyldigt (og nej, de har virkelig ikke tid til at tjekke op på om din mands arbejdssituation ændrer sig, og med mindre det er et krav som han fik stillet for at bevare hans visum, så er det også så fløjtende ligegyldigt).

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 30.08.2012 15:30:52

Altså man søger vel kun om multible-entry visum, hvis man har behov for at foretage flere rejser med korte mellemrum, så hvad i alverden er problemet? Jeg tror vist bare, at du skal gå dig en god lang tur i skoven eller spise en anti-bekymringspille.... :wink:

K-india

Indlæg af K-india » 30.08.2012 16:22:34

fundiver199 skrev:Altså man søger vel kun om multible-entry visum, hvis man har behov for at foretage flere rejser med korte mellemrum, så hvad i alverden er problemet? Jeg tror vist bare, at du skal gå dig en god lang tur i skoven eller spise en anti-bekymringspille.... :wink:
Hehe...denne gang er det nu ikke mig, som behøver nogen anti-bekymringspille. Jeg var egentlig ret sikker på, at der ikke var noget problem...men jeg har videregivet beskeden til min mand ;)

Han var bekymret mht. udrejse fra Indien, og ikke i Dk.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 31.08.2012 13:59:45

Har Indien da regler for, hvor ofte en indisk statsborger må rejse til udlandet? Og der er slet ingen indiske forretningsfolk mm., der foretager jævnlige udlandsrejser? Mon ikke det er din mand, som skal gå en god lang tur i skoven eller spise en antibekymringspille, hvis han mener, at det kan være et problem for en indisk statsborger at foretage flere udlandsrejser med korte mellemrum. :wink:

Godt nok er Indien måske ikke en retsstat på niveau med f.eks. Danmark eller Sverige, men det er trods alt heller ikke Nordkorea eller Sovjetunionen eller DDR, vi taler om.....

Besvar