Jeg har nu siddet og læst en masse indslag igennem, og må sige denne side er fantastisk! Hvor er det dejligt at læse om alle dem det er lykkes for og se hvor hjælpsomme folk er herinde.
Min situation er således at jeg er 26 år og har en filippinsk kæreste på 18. Vi har kendt hinanden i 1½ års tid nu, men har kun levet sammen i 6 mdr. Vi har lig søgt turistvisum til ham og hvis det går i orden skulle han gerne ankomme til Danmark 7 Maj. Men selvfølgelig gør det det
Som i ved på turistvisum har han kun lov til at besøge mig i 3 mdr. Det skal siges jeg befinder mig på Filippinerne lig nu og rejser hjem D 15 Marts. Jeg har været på Filippinerne i 1 år og 3 mdr, så vi har tilbragt en masse tid sammen.
Vi går selvfølgelig og overvejer om vi skal søge om noget permanent opholdstilladelse til ham. Men som jeg kan læse mig frem til bliver det nok nemmest at gøre i Sverige.
Eftersom han kun er 18 og jeg stadig selv ser mig som ung har jeg ikke lyst til at vi skal gifte os, og kan forstå det således at det ikke er et krav i Sverige.
Jeg er studerende og har 2 år tilbage på min uddannelse, så bliver nød til at rejse fra Danmark til Sverige hver dag. Men det er nok heller ikk noget problem.
Mit spørgsmål er så bare, hvordan syns i vi skal gribe det an ? Skal vi vente til han kan komme på besøg anden gang på turistvisum med at søge. Jeg er bare så bange for at få et afslag og han så ikke er tilladt at komme før om hundrede år og en formiddag igen. Eller skal vi bare forsøge os? Jeg tænker med henblik på hans unge alder. Det kan jo både være positivt og negativt! Positivt med at han vil han nemmere ved at påbegynde en uddannelse i Sverige el Danmark.
Og hvordan ser vores muligheder ud hvis vi vil søge om opholdstillaldelse i Danmark ?
Jeg håber i har forstået noget af min mail. Mit hoved rummer tusind spørgsmål :=) hehe.
Men glæder mig til at høre fra jer.
Håber alle får en dejlig dag.
På forhånd tak!
Sagarino..