Nogle som har været til interview på Migrationsverket??

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sara1

Nogle som har været til interview på Migrationsverket??

Indlæg af Sara1 » 08.11.2013 21:08:22

Hej alle..

Jeg har fået tid til en samtale på Migrationsverket om ikke så længe angående familiesammenføring til min mand.

Jeg vil høre om der er nogle som har været igennem sådan en samtale, og hvad der sådan nogenlunde bliver spurgt om?

Håber at der er nogle som kan hjælpe :)

Mange tak på forhånd :)

Sandra1987

Re: Nogle som har været til interview på Migrationsverket??

Indlæg af Sandra1987 » 14.11.2013 11:09:39

Hej Sara!

Hvordan gik jeres interview? Jeg står i fuldstændig samme situation og skal flytte til Sverige om lidt.

Mvh. Sandra

Sara1

Indlæg af Sara1 » 14.11.2013 15:48:26

Hej sandra.

Jeg har ikke været til interview endnu. Det er først næste uge.

Men håber bare at der er nogle herinde som kan fortælle lidt om det interview.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 14.11.2013 18:43:16

Spørgsmål om hvordan I mødtes, jeres familie og venner, fritidsinteresser, uddannelse, job, den slags som viser, hvor godt I kender hinanden.

Sara1

Indlæg af Sara1 » 16.11.2013 15:00:18

skaanebo skrev:Spørgsmål om hvordan I mødtes, jeres familie og venner, fritidsinteresser, uddannelse, job, den slags som viser, hvor godt I kender hinanden.
Mange tak for dit svar :)

- Vil være rigtig glad hvis jeg kunne hører fra nogle som har været igennem sådan et interview..

ahmadovic

Indlæg af ahmadovic » 23.11.2013 17:00:40

hej jeg har været til sådan et interview, det spørg mest om arbejde og hvor meget tid man bruger i Sverige, du skal os kunne regne med at vide lidt om den sted du bor, hvor meget du betaler om måned i huslejen og hvor mange værelser fx der er... men det er ikke altid det samme fra person til person

Sara1

Indlæg af Sara1 » 23.11.2013 17:34:33

Hej Ahmad.

Jeg har været gennem interviewet,hvor de spurgte om alt. Jeg blev næsten stillet de samme spørgsmål som var i ansøgningsblanketen. Og så er det rigtigt med at de spurgte indtil mit ophold i Sverige.

Men hvor lang tid gik der før du fik svar efter interviewet?

Remo

Indlæg af Remo » 06.12.2013 19:06:57

Hej allesammen jeg skal snart til interview på migrationsverket angående familiesammenføring til min mand som bor i Libanon, vi har ventet i 12 måneder. Jeg vil spørge om nogle af jer har været til interview? Hvad er spørgsmålene, og hvor lang tid vare det?:)

Remo

Indlæg af Remo » 06.12.2013 20:16:46

Jeg håber jeg kan få svar for jeg kender ikke nogen som har været til dette interview, derfor ville det være rart at have baggrundsviden, ahmad & Sara jeg ved i har været til interview håber i kan hjælpe med lidt information på forhånd tak:)

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 06.12.2013 20:45:31

Men hvis du læser tidligere indlæg i tråden ser du jo allerede, hvad det handler om.

Sara1

Indlæg af Sara1 » 06.12.2013 21:12:08

Remo skrev:Hej allesammen jeg skal snart til interview på migrationsverket angående familiesammenføring til min mand som bor i Libanon, vi har ventet i 12 måneder. Jeg vil spørge om nogle af jer har været til interview? Hvad er spørgsmålene, og hvor lang tid vare det?:)
Hej Remo.

Min mand bor også i Libanon :)
Og han har endelig fået opholdstilladelse, det blev han tildelt efter 4 dage fra den dag jeg var til interviewet.

Interviewet varede i 2 timer, hvor der var dansk tolk tilstede ( via telefonen ). Dette vil være en god ide, så man er sikker på at man har forstået spørgsmålet rigtigt, og dermed også svarer på en forståelig måde.
sagsbehandleren som interviewer dig, er også den person som træffer beslutningen.
Han startede med at stille spørgsmål om vores forhold til hinanden, hvor vi mødes? Hvordan vi træffes og havde kontakt til hinanden?Det skulle jeg forklare meget detaljeret, helst med datoer:) Han spurgte om hvor tit jeg rejste til LIbanon, og hvilke datoer det var?
Dermed skulle jeg forklare hvordan forlovelsen foregik, og dermed også brylluppet med en masse detaljer og tidspunkter.

Så blev der stillet spørgsmål om min mand, hans familie, forældre, søskende, studie og arbejde. Hvornår han blev færdig med uddannelsen, og hvad han laver idag.

Han stillede spørgsmål om hvor jeg boede, hvordan jeg konkret pendlede frem og tilbage. Han spurgte om pendlerkort som jeg selfølgelig havde med. Den tog han en kopi af.
Han vil også se de forrige, men dem havde jeg smidt ud. Så han ville have at jeg skulle sende ham et udskrift fra min konto, hvor man kunne se at der var blevet hævet penge til pendlerkortet i de seneste måneder. Og dette fik jeg selvfølgelig gjort :)

Han spurgte også om hvor jeg handlede ind ( en god ide hvis man har bonner på sine indkøb i Sverige ) - Det havde jeg ikke. Men det havde åbenbart ikke den store betydning.
Han spurgte om hvordan jeg mødes med mine venner fra Danmark?
Om mit Studie i danmark, og om min familie og søskende. Og om min familie som bor i Sverige. Om jeg har et svensk abonnement. (Jeg havde et kopi af abonnementets kontrakt med- som han også tog kopi af )

Det er vigtigt at man har nogle beviser på at man reelt bor i Sverige.
Man må sige at det var et langt interview. Men det gav jo kun et godt resultat :))

Jeg håber på at dette har hjulpet dig lidt, så du idet mindste ved hvad det kommer til at handle om (:
- Hvornår skal du til interview Remo ?

Remo

Indlæg af Remo » 08.12.2013 18:29:19

Tusind tak for svarer sara det er virkelig en stor hjælp :D jeg er glad for dig og din mands vejne og håber i fortsætter et godt liv sammen. Jeg skal til interwiev om 2 uger, stod der i brevet du skulle medbringe noget? Hvad med billeder og sådan? :)

Sara1

Indlæg af Sara1 » 08.12.2013 18:56:56

Ja der stod at jeg skulle medbringe:
- pas
- nyt personbevis som viser civiltilstanden
- alt hvad jeg gerne vil vise såsom: billeder, breve, telefonregninger

Det var det eneste der stod :)
- Men jeg ønsker dig al held og lykke med interviewet.
Og du må endelig gerne skrive hvordan det gik med interviewet når du når til den tid :)

Tinas3

Indlæg af Tinas3 » 01.02.2014 00:34:58

Hej
Kan I også lige skrive eller har nogen ide om hvilke af reglerne I har brugt til jeres familisammenføring? Eller er det samme spørgsmål under interview uanset hvilke af de regler man har søgt familisammenføring med ?

Besvar