1) Jeg søger om optagelse i start februar - får svar om optagelse senest 30 juli. Jeg går stærkt ud fra og blive optaget, da jeg opfylder adgangskravet osv.
2) Udannelsestedet starter selve ansøgningen op mht. studieopholdstilladelse - jeg afslutter min del, kvitterer og dokumenterer for alt og sender videre ind til SIRI på Nyidanmark, hvor der betales gebyr mv.
3) Udannelsen starter 1 september og har inden da forhåbentligt modtaget opholdstilladelsen
4) Jeg skal også indsende ansøgning for mit barn - skal dette gøres samtidigt eller efter? Jeg ser da helst vi modtager samtidigt
5) Udannelsen tager 3,5 år, hvor jeg efterledes har 6 fulde mdr. til at finde et arbejde.
6) Jeg finder et arbejde, som jeg er uddannet til, og med en OK løn og en arbejdskontrakt. Kan se deres beløbsgrænse nu er 400.000 kr. "min" løn ligger mellem 30.000-35.000, så det ligger jo liiiiige op til grænsen. Kan være jeg er heldig om 4 år. Jeg er MEGA bange for, at jeg ikke lever op til det efter uddannelse, da det kan ske de hæver grænsen igen.
7) Der gives en "fast" opholds-og arbejdstilladelse på 4 år (kan se, de skriver, at hvis man er ansat på ubestemt tid/kontrakt gives der for 4 år.