Hej.
Jeg er ny bruger. Nogen der kan måske hjælp mig med pkt. 26 i application for shcengen visa?
punkt 26:
Schengenvisa udstedt inden for de sidste tre år
Nej eller ja ...
da min har besøgt mig før og det er anden gang han skal søge. Da han var i dk i 2010, søgte han også om familesammenføring. Hans ophold var mere end 90 dage. det er fordi han var under processuelt ophold og han boede lovlig. Han fik afslag på grund af tilknytningskrav, da dette tidspunkt havde jeg ikke været i dk i 12 år. Han forlod dk den dato som US skrev i brevet.
Mit spørgsmål er nu ? Når min mand svarer på pkt. 26, så skriver han selvfølelige ja. Men skal han også skrive årsag hvorfor han har boet mere end 90 dage i sids besøet og skal han også vedhæfte papir om afslaget fra Us hvor der står om han skal udrejse fra dk senest bestemt dato?
Undskyld, hvis det roder fordi jeg er ikke god til dansk.
Tak på fohånd..
Hjælp med udfylde ansøgning
-
fundiver199
Re: Hjælp med udfylde ansøgning
Ja det er en god ide at dokumentere, at din mand havde et processuelt ophold og overholdt den udrejsefrist, som der blev sat. Ambassaden skal jo undersøge, hvorfor han overskred sit visum, så hvis I selv leverer svaret på det, så letter I om ikke andet sagsbehandlingen og øger dermed også chancen for, at visum kan udstedes hurtigt.
Re: Hjælp med udfylde ansøgning
Tak for svaret. det er stor hjælp, dejligtfundiver199 skrev:Ja det er en god ide at dokumentere, at din mand havde et processuelt ophold og overholdt den udrejsefrist, som der blev sat. Ambassaden skal jo undersøge, hvorfor han overskred sit visum, så hvis I selv leverer svaret på det, så letter I om ikke andet sagsbehandlingen og øger dermed også chancen for, at visum kan udstedes hurtigt.